Hvorfor er platy-fisken så feit?

Inaktiv bruker
platy fisken min er mye tykkere enn de andre...
og hun/han har noe i magen som gløder litt i lyset,
hva er det?
litt vanskelig å få et klart bilde, men håper dere kan se.
Inaktiv bruker
Fikk snappet ett perfekt bilde
::
Hold deg fast, nå blir du hvert øyeblikk Platypappa! Siste bilde viser tydelig at det er en hun, du ser det på den trekantede gattfinnen ( underste), og hun har fått "firkantet" mage, da er det vanligvis like før.

Nå er det bra om den vordende mor får ro og ikke blir stresset så hun holder igjen for det kan bli litt katastrofe. Og yngelen trenger gjemmested. Hvis du drar opp en eller to av de buskete stilkene du har stående foran steinen og lar dem flyte i toppen vil de smarteste, raskeste og heldigste småtteriene snike seg inn og unngå å bli mat.

Bruker du flakfor kan det være en ide å knuse et par flak og drysse på overflata så de små har en sjanse til å snappe til seg litt.

Det er også laget en egen oppdrettstråd med råd og vink, den finner du her.

Gratulerer, og lykke til!
Mulig at dette er en ballong platy. De er mye rundere enn vanlig platy. Bare å søke på f.eks Google og se på bilder, så ser du at disse er mye rundere enn vanlig platy.

Men også enig i at det ser ut som at det veldig snart blir flere fisker i karret. Tips er at du lar den føde i ro i akvariet, og så redder du yngel etter hvert som du ser de over i fødekar. Ellers blir de mat.

Lykke til.
Inaktiv bruker
Yaaaay
jeg klipper opp noen av dem , kanskje litt dumt spørsmål men føder den levende unger eller egg?
har altid hatt lyst på baby fisker,
Hei :)
Lars Christensen Hjortland
Yaaaay :D jeg klipper opp noen av dem :D, kanskje litt dumt spørsmål men føder den levende unger eller egg? har altid hatt lyst på baby fisker,


så gøy, det er noe av det mest spennende og givende med akvariehobbyen ) platy føder levende bebiser
Inaktiv bruker
Okei, da slipper jeg å være redd for å suge opp egg nåre jeg renser akvariet
men hun er fortsatt feit, men har ikke født enda.
Inaktiv bruker
Synes det ligner en såkaldt Korallplaty, men den kan jo være drektig. Har den altid vært så stor?
Inaktiv bruker
Den har vært litt stor.. men ikke så stor.
også har den noe glødene i magen, det ser ut som om den skal sprekke snart.
gundersen
Mulig at dette er en ballong platy. De er mye rundere enn vanlig platy. Lykke til.


det heter ballong MOLLY ikke ballong Platy
Inaktiv bruker
Har du en hann der så er den garantert drektig uansett.
I tillegg kan de lagre spærm inntil 72 dager.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap