Hjelp! fisk med utsående øye

Så i dag at kampfisken min har fått et utstående øye. Har lest litt om det men vil helst ha et svar her.

er en 120 l, bytter 20% vann ca. 1 gang i uka.

Er helt nervevrak for dette er den dyreste fisken jeg noen gang har kjøpt, haster det med medesiner eller hva skal jeg gjøre?

mvh julie
Kanskje han har kranglet med en av de andre innbyggerne i karet? Rett og slett fårr seg en "Blåveis"? Det kan også være et tegn på at noe er galt med vannverdiene, så hvordan er de? Ser du bytter litt lite vann, men det trenger ikke å bety noe...
Pop eye
Hvis det ikke bedrer seg innen en ukes tid kan du prøve en kur med eSHa 2000... Bare vær nøye med vannbytter du, så går det sikkert fint!
Men ville det være lurt å sette ham i et eget akvarium, har en 30 l stående i gang, eller er det bedre å ha ham der han er nå?
Dette er trolig det som kalles "pope eye" og det skyldes nesten alltid dårlig vannkvalitet. Du bytter for lite vann ser det ut til - men det antall fisker du har oppi så må du bytte mer. Ville byttet 40-50 % i uken..... Sannsynligvis har du høye nitrat verdier, noe som kan være årsaken. Bytt 50 % vann hver dag i minst en uke fremover så tenker jeg han blir bedre!
Ta større vannbytter enn du gjør og slamsug godt.
Du kan også kjøre en esha 2000 kur feks.
Og hvilke tilsetninger bruker du ved vannbytter?
Tilsetter kun aqua safe, synes at alt annet får det til å bli så mye alger,, bytter ut 40 l hver uke og slamsuger hele bunnen..

Hvilken kur er det du snakker om da??, må han da taes ut av akvariumet eller?
Tilfeldig bekjentskap
© Elen Galteland
Reklame for plussmedlemskap