- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Sand fra stranden.
Sand fra stranden.
Postet 06.05.12 kl 01:00
Postet 06.05.12 kl 01:08
Inaktiv bruker
Tror i allefall du må sile den og skylle den godt før du har den i karret.
Kan også være lurt og koke den.
Kan også være lurt og koke den.
Postet 06.05.12 kl 01:09
Postet 06.05.12 kl 20:06
Inaktiv bruker
Dyrebutikken lurer deg i 9 av 10 tilfeller. (gjelder kjede-butikkene som ikke har peiling på fisk)
Postet 06.05.12 kl 20:10
På hvilken måte er du lurt eller føler deg lurt?
Jeg har natur sand i tre av mine kar. Sanden er hentet i Lågen ved Kongsberg. Sanden var utrolig møkkete med mye smuss i. Jeg skylte den gang på gang på gang etc etc før jeg ble fornøyd. Blir nok første og siste gangen jeg henter sand i naturen. Alt det arbeidet med rensing i forhold til den billige sanden Biltema selger... Blir kun biltema fremover
Jeg har natur sand i tre av mine kar. Sanden er hentet i Lågen ved Kongsberg. Sanden var utrolig møkkete med mye smuss i. Jeg skylte den gang på gang på gang etc etc før jeg ble fornøyd. Blir nok første og siste gangen jeg henter sand i naturen. Alt det arbeidet med rensing i forhold til den billige sanden Biltema selger... Blir kun biltema fremover
Postet 06.05.12 kl 20:28
Inaktiv bruker
Japp, med tanke på arbeidet det tar å rense sand fra naturen, tror jeg nok heller at jeg hadde brukt 70,- på 16kg fra Biltema.
Postet 06.05.12 kl 23:13
Jeg har brukt sand fra en lokal strand i flere år, som jeg kun skylte ved å putte hageslangen i bøtta og lot det stå og renne en stund. Ulempen er at det er endel kalk/ mineraler i vannet fra ørsmå bilter av knuste skjell slik at jeg har hatt en GH på 15+. Denne sanda blir nå byttet med sand fra Jula, som er akkurat samme produkt som fra Biltema...bare enda biligere....
Postet 07.05.12 kl 08:05
Hvor mye skylle sanda for å få ut saltet?
Har henta sand fra strand ved sjøen. Er litt redd for å drepe fisk og planter pga salt. Har skylt den i 8 bøtter med vann. Smakte på siste skyllevann. Litt rar smak. Metallisk?
Hvor høy ph fikk du ved bruk av strandsand? Ikke 15, så høyt går ikke skalaen....
Hvor høy ph fikk du ved bruk av strandsand? Ikke 15, så høyt går ikke skalaen....
Postet 07.08.15 kl 18:00
Postet 08.08.15 kl 07:33
Postet 08.08.15 kl 17:11