Norsk fisk

Er det noen her som har erfaring med Norsk fisk, da særlig Abbor ??
Jeg har hatt en Abbor i 540 litern en gang og den gikk sammen med annen rovfisk
Den ble faktisk så tam at den ble håndmata med mark
Leste et innlegg der Jann-Christian Frisvold og blondviking hadde delt litt erfaring
Ble det noe mer av det ?
BTW noen som vet hvem blondviking er, ser at har er/var fra Halden
Hadde dvergmalle,suter og Abbor i 500L kar.
Eneste er at abbor vil miste de vakre fargene,da fisken tilpasser seg det lyse klare vannet.
Husk at villfisk IKKE skal settes ut igjen om du går lei av dem.

Fikk en liten Abbor ca 8 cm i dag og var så pent kroka at den ble med hjem
Har gravd xtra mark så det er klart for frukost til morran
Skal bli morro å se om jeg får den til å trives
skal prøve å få tatt noen bilder når den har roa seg litt, er veldig skvetten ennå.
Abbor og gjedde
har fått somla meg til å ta noen bilder, Gjedda ble fanga i dag og er ca 30 cm
Gjedda går alene i et 540 liters mens abbor'n går i 325 liters ammen med Huejetagjedda og litt annet av rovfisk
Det skal nevnes at jeg skal skaffe planter til begge akvariene
Bilde 2 så skimtes hode på Huejeta gjedda ca 15 cm
Tempratur
Jeg kan nevne at det ble målt 23 grader på 1 meters dyp der både abbor'n og gjedda ble fiska, så jeg tror og håper at ca 21 grader skal gå bra, det kan vel hende på de varmeste dagene så blir det 23 i akvariene, men da legger jeg inn kjølesystemet
hageslange fra egen kran på badet og henger "kveila på bakveggen ar akvariene og ut vindu, så slangen virker motsatt av varmekolbe
Tempratur
Jeg kan nevne at det ble målt 23 grader på 1 meters dyp der både abbor'n og gjedda ble fiska, så jeg tror og håper at ca 21 grader skal gå bra, det kan vel hende på de varmeste dagene så blir det 23 i akvariene, men da legger jeg inn kjølesystemet
hageslange fra egen kran på badet og henger "kveila på bakveggen ar akvariene og ut vindu, så slangen virker motsatt av varmekolbe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap