Farskap og malleegg?

Jeg har hatt 3 L-144 hunner, 1 L-144 hann og 1 Ancistrus sp hann i et 180 liters akvarie. I går la en av L-144 hunnene egg i hula, men hannen som okkuperte hula var ancistrus sp. Pga dette uhellet fjernet jeg hannen og eggene fra hula i morges for å unngå uønsket farskap. Hannen flyttet inn i et mindre kar i morges.

Da jeg kom hjem fra jobb, var det kommet nye egg i hula og nå ligger L-144 hannen og vifter.

Kan den brune (Ancistrus sp) likevel være far selv om han ikke var i akvariet da eggene ble lagt? Eggene befruktes vel etter de har kommet ut av hunnen?
Nei, det er helt umulig Det er den hannen som passer på eggene som har befruktet dem
:)
E-Dahl
Nei, det er helt umulig:) Det er den hannen som passer på eggene som har befruktet dem:)


Da burde vel ikke det være noe problem... Da berfuktes altså eggene etter de kommer ut?
Helt riktig

Nå har du ekte L-144 på gang Gratulerer
Så bra
Ekstra fornøyd med at hannen og hunn ikke er søsken, så håper dette skal bli noen fine bedårende vesen med hvite og svarte øyne
Bare for å dra fram gamle tråder...
Nå har jeg fått 13 ekte gule yngel av Ancistrus sp L144.
Den brune Ancistrus sp hannen som flyttet over i det andre karet har også blitt pappa etter han lokket ungpika i karet inn under ei rota (rakk ikke å kjøpe hule). Ser bare en unge foreløpig. Mulig han ikke er noe test
Gratulerer :o)

Gi de gjerne en bit squash eller agurk på en gaffel og sett ned i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap