Sand til ferskvann

Usikker på hvor jeg skulle legge denne (Ny her)

Lurte enkelt på om jeg kan bruke denne sanden i et ferskvannskar?
http://www.imazo.se/images/prodimages/400/136.0006.jpg

Sto ingenting om det på siden..
Det der ser ut som om det er til saltvannsakvarium/malawi etc. og ikke til ferskvann. Det er jo bilde av saltvannsfisk på posen også. Korallsand øker ph, gh og kh i akvariet.
Om du er ute etter billig og lys sand vil jeg anbefale Biltema sin sand.
Inaktiv bruker
Kjøp jula sin sand, da får du mer for mindre penger enn det du betaler på Biltema.
Viste ikke at Jula også hadde brukbar sand.
Selv bruker jeg Biltema sin, og liker den veldig godt
Inaktiv bruker
Erlend
Hvor kjøper man Jula?
Hvor ser du at man får kjøpt jula?

Her er sanden. JULASAND
Kontorstol
Om du er ute etter billig og lys sand vil jeg anbefale Biltema sin sand. :-)

blåsesanden?
Biltema har en egen sand som heter akvariesand, og det står akvariesand på sekken.
Inaktiv bruker
Den fra jula er vanlig sand, 25kg til 59,- samme sanden som du får fra biltema.
Biltemasand
Sanden fra Biltema som de fleste bruker i akvarium er DENNE, ikke blåsesanden. Kjøp den groveste på 0,2-1,0 mm(175425).
Skjønner at man er kanskje ute etter noe kjempebillig her. Men hvis man vil ha en ekte akvariesand, fra naturen, men rent og pent, fint og med ekte farger, så skulle jeg anbefale La Plata eller ande fra ADA.
Du er flink til å reklamere for ADA Hva gjør denne sanda mer ekte enn Biltema sin?
Janne
Du er flink til å reklamere for ADA ;) Hva gjør denne sanda mer ekte enn Biltema sin?

han jobber sikkert i det firmaet hehe,altfor dyrt merke.

jeg har biltema sin utgave,funker mer en bra nok,17 liter for 65,så jula sin er vel billigere,men ikke alle som har jula butikker i hjem komunen.
Selvsagt jobber jeg med ADA ) Det var på tide at noen begynte...

Helt ærlig, vet jeg ikke noe om Biltema sin sand. Men på bilder ser den litt skremmende og grått ut. Jeg skulle i hvert fall ikke gå for noe som ikke var laget for akvarister av akvarister.

ADA betyr 100% kvalitet når det gjelder absolutt alt.
Sand som de selger, samles i forskjellige deler av verden. Egentlig er den så dyr fordi den ikke er laget for å dekke hele bunnen. Men som ren dekorasjon på forsiden, for å bruke sammen med Aqua Soil eller Aqua Gravel for eksempel.

Jeg vil ikke reklamere og tvinge noen til å kjøpe. Vil bare vise hva som finnes av god kvalitet. Er man fornøyd med billige løsniner, er dette gledelig.

[External Image]
Den er ikke grå i det hele tatt, men lys og fin. På pakken står det blant annet at den er for akvarier, og den er ikke skarp så den skader ikke fisk som siler sand gjennom gjellene.

Edit: Den er ganske lik rådasand.
ADA Norge
Skjønner at man er kanskje ute etter noe kjempebillig her. Men hvis man vil ha en ekte akvariesand, fra naturen, men rent og pent, fint og med ekte farger, så skulle jeg anbefale[URLBLOCK1] eller ande fra ADA.

Så sanden fra ADA er mer ekte enn annen sand? Dette er bare tåpelig. Med "ekte" farger, ja sand har det, med mindre den er kunstig farget. Har sett sand fra ADA i bruk, og den er ikke penere enn hverken Biltema eller Jula sin. Ikke har den bedre kvalitet heller; for ren sand er ren sand, hverken mer eller mindre...
jeg har også biltema sand,det er derfor det er så fint med slike forum,att man får hint om andre ting enn det som kun selges i dyrebutikker.hvis man feks,skal kjøpe 100 kg sand på dyrebutikk,da blir man robbet
Klart det at ingen skal kjøpe 100 kilo sand fra ADA Jeg tror ikke engang at de har så mye )

Og egentlig de fleste trenger vel ikke den.

Når man tenker på aquadesign, så kan det være lurt å vurdere de forskjellige teksturene og fargene som ADA tilbyr.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap