Valg av fisk til et 120 liters akvarium

Jeg er vel det man kan kalle en gammel nybegynner.
Drev med akvarium i en del år men har vært vært ute av "miljøet" siden 2005 så trenger noen tips her

Om noen har noen forslag så blir jeg fornøyd.

Liker å drive med kampfisk, levendefødende og noe ciklider.
Vet at de her egentlig ikke passer sammen på noen som helst måte, værtfall noen av dem :P

Så om noen er gode på å "sette opp" en fiske litt så blir jeg veldig glad for forslag og innvendinger=)

Hilsen Henrik
Du kan jo si hvilke type fisk du liker? Vil du ha fisk i hardt vann eller bløtt vann? Vil du ha fisk som danner par? Vil du ha en "hovedfisk" med størrelse, eller masse smått som svømmer rundt?
Ciklider
blir jo fort apistogramma med en 120-liter. Men da blir det nok et artskarr eftersom de vil ta kontroll så fort de tenker på å lage egg.

Du kan evt kjøre en liten gruppe/par med dverggurami om det passer inn i vannverdiene dine. Om GH er tilstrekkelig lav kan dette la seg kombinere med en gruppe corydoras i bunnen av karret. Så kan du jo ha en rolig stimfisk (dverggurami liker ikke brå fisk eller mye strøm i karret) som sort neontetra som fyll.

Om du senker PH kan det bli enklere å bytte dverggurami med sommerfuglciklider eftersom GH da er mer kompatibel for artene.
Jeg har tenk til å ha en stim med smykketetra, og et par med somerfuglciklider, har sett andre som har hatt dette og det blir veldig fint!
jeg har 5 liter mindre enn deg,
har også tenkt på å ha thomasciklide, men er ikke sikker på om det passer, forumet har ikke svart meg enda
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap