Hva går sammen med scalare?

Har satt opp akvariet idag og har veldig lyst på noen zebrastripete scalare, men hva går sammen med dem? Tenkte på tetra eller guppy, men de blir vel kanskje nattmat? Går det forresten an å ha en kampfisk sammen med scalare?
Inaktiv bruker
Først må akvariet kjøres inn før du har fisk i (4-5uker), så vil jeg gjerne vite hvor mange Liter det er. Guppy og kampfisk er bare å utelukke. Tetra kan gå, kommer an på akvariet og planter osv.
Hei :)
som Jørgen sier er det vesentlig hvor stort karet ditt er..
jeg har scalare i det ene karet mitt, og sammen med de er nå blå acara, tigerbarbe og corydoras aeneus i tillegg til en nylig omplassert gurami, og dette går helt fint.

har også hatt palettciklider sammen med de som nå er i et annet kar, og gullfisker har de også delt plass med

det finnes vel ikke noe "bestemt" svar på hvem som passer sammen og ikke, man må prøve seg litt fram også, i tillegg er det selvfølgelig lurt å lese seg opp på hvilke fisker som krever noenlunde like vannverdier (ph,gh,kh osv.) og vite litt om hva de liker og sånne ting som kan ha innflytelse på om de vil kunne trives sammen
noen ganger trenger det ikke gå bra, selv om det i teorien skulle gå bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap