Trenger å hvite hva en ockar fisk trenger

Er det noen som hvet mye om ockar fisk, så vil eg hvite det.
Hei :0) oscar er en stor vakker sør amerikansk ciklide.. Med personlighet! Kan være voldsom og må ikke holdes med mindre fisk.. Trives best i gruppe.. vil anbefale deg og søke på oscar i fiskebasen på forumet. Eller ellers på internett.. Der står d mye nyttig.. og vil ikke anbefale deg å kjøpe Oscar hvis du har akvarium under 500liter til Max 1 par.
Som det ble sagt: og vil ikke anbefale deg å kjøpe Oscar hvis du har akvarium under 500liter til Max 1 par.

Så 300 liter blir for lite da disse vokser veldig fort. Regner med du vil ha dem lengre enn max 1 år. Hadde mine i 540 kar og satte dem i 1500 liter etter ca 1 år.

Hold deg unna Oscar frem til du har større kar.
Som du ser av denne linken til fiskebasen her på Akvaforum trenger Jack Dempsey 720 liters kar.

Der kan du også lese om andre behov fisken har, og beskrivelse av denne.
Fiskebasen er en fin ting man kan bruke til å søke i for å lære om de forskjellige artene.
Man kan også søke selv ved å bruke søkefeltet til venstre.

Lykke til!
Må di ha 720 liter får å få unger og
Bruk fiskebasen for å lære mer om de fiskene du lurer på.

Der står det hva dem trenger for rett fiskehold.
Står det 720 liter vil dem ikke trives i et 300 liter. Er rimelig basic kunnskap.

Så tror du heller skal holde deg til mindre fisker siden du er veldig nybegynner!
Ok, men blir malaw ciklider store??
Kunnskap - Fiskebasen - og søk på Malawi der kommer det opp noen iallefall. Det står inne på hver enkel art hvor stort akvarie som er minimum, vannverdier og litt infomasjon om dem.

Fiskebasen er skikkelig fin måte å finne ut hva du trenger å vite

Om du søker på ciklide der så kommer det opp mange mange flere.
Cathy
Kunnskap - Fiskebasen - og søk på Malawi der kommer det opp noen iallefall. Det står inne på hver enkel art hvor stort akvarie som er minimum, vannverdier og litt infomasjon om dem. Fiskebasen er skikkelig fin måte å finne ut hva du trenger å vite :) Om du søker på ciklide der så kommer det opp mange mange flere. :)


Hvis du enda ikke finner ut hvordan du skal finne info om de fiskene du lurer på nå med denne forklaringen så er jeg redd du ikke er egnet i det hele tatt til å holde fisk.

Eller bruk Google eller noe annet du kan søke opp info på. Ved å spørre om lignende ting hele tiden uten å ta til deg det som blir skrevet her så vil folk etterhvert ikke bry seg med å svare deg mer.
:(
Men er eg så dårleg med fisk da
De fleste Malawi ciklider i akvariehobbien blir 10-15 cm.

Vannverdier:
pH på 7,5-8,5
Temperatur 25-28
GH ca. 7
KH 10-12

Men som de andre sier, så søk ok les litt først.
Sander Jacobsen
Men er eg så dårleg med fisk da :(


Neida, en gang i tiden har de fleste visst like lite om fisk.
Det er fint at du spør om du er usikker før du går til anskaffelse av fisk
Men når du lurer på noe kan du først bruke søkefeltet her i Akvaforum, da vil du få søkeresultat på både Fiskebasen, i Artikler og tidligere innlegg på forumet.
Dersom du etter å ha lest litt om fiskene skulle ha noe mer du lurer på kan du selvfølgelig spørre de andre forumbrukerne. Denne hobbyen krever en del egeninnsats på forhånd, det er da du virkelig begynner å lære om akvaristikk

Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap