Co2 kjøp

hvor får man tak i eit komplett sett med co2?
har sett på dyrego at fluval har eit sett for 1000kr.
men det er bare noen små flasker som følger med.
har eit akvarie på 35 liter som eg skal ha
Hemianthus Callitrichoides "cuba" i. og de trenger co2.

noen nett sider eller noen butikker i stavanger området som noen vet om?
ADA har et system spesielt til små akvarier. Men kommer også med 1 liten flaske, som er nok lit 1-2 måneder. Etterpå kan erstattes med en stor flaske, kjøpes på ebay, og en adapter

Kan vise til mine resultater med HC

Kan også kjøpe Tunze trykkventil og en flaske separat, og alt annet da i tillegg.
Her har du komplette Co2 anlegg fra ca €100 og oppover, med og uten ph kontroller...

Jeg bruker selv JBL ProFlora u403 CO² Fertilizer Set i en 150l og er godt fornøyd. Trykker inn ønsket ph på kontrolleren og så gjør den resten av jobben selv.
Lars: bruker du den 500g flaska i det settet? Hvor lenge holder det ca til 150L karet?
Har en 2-3kg flaske som jeg benytter nå, husker ikke hvor lenge den medfølgende flasken varte. Er en stund siden jeg brukte det sist, akkurat rigget det opp igjen nå i helgen.
Ekstraarbeid
Hva må man passe på av ekstraarbeid om man monterer noe slikt utover selve monteringen? Algeoppblomstring etc? Eller er det egentlig bare lutter glede for både planter og fisk om man tar den kostnaden?
Det er jo en fordel for både planter og fisk, plantene får CO2 som de trenger og fiskene får stabil ph.. Alger er jeg ikke redd for, karet er koblet via 36w UV så det bør ikke bli noe alger i dette karet...
Takk
Må innrømme at jeg helt tydelig ser at ditt tekniske nivå overgår mitt med flere nivåer, men om det ikke er noen negative effekter med Co2 er jeg glad i både planter som er avhengig av det og ikke minst stabil PH, enten den skal være høy eller lav.
Ph controller og t5
Lars Jamne
Det er jo en fordel for både planter og fisk, plantene får CO2 som de trenger og fiskene får stabil ph.. Alger er jeg ikke redd for, karet er koblet via 36w UV så det bør ikke bli noe alger i dette karet...

Hei,

Jeg kjøpte for noen uker siden samme sett som deg. Etter å ha koblet dette opp, ser jeg at ph tilsynelatende hopper opp/ned med 0,5. Etter litt undersøking/googling, ser jeg at flere har problemer med ph-contollere som blir forstyrret av støy fra T5-belysningen.

Har du t5-lysrør i ditt oppsett? Dimbare?(jeg har ikke forsøkt å ta av dimmingen, om det evt. Kunne hjelpe?)

Jeg har også forsøkt å måle faktisk ph med testsett, og deretter å korrigere for feilvisning på ph-controlleren. Dette fungerer ikke da støyen ikke ser ut til å føre til en kontant feil måling, men spretter opp og ned.

Dette fører desverre til at fiskene får en veldig ustabil ph verdi. Og jeg må derfor fjerne dette...

Noen som har løsning på dette problemet? Hvis det er slik at ph-controller og T5-belysning ikke går sammen, virker det som om min investering i denne for å ha kontroll på ph er bortkastet. Da må jeg koble fra denne og justere ph manuelt etter antall bobler.
Håper noen har et godt svar, hehe :/
Kjører LED belysning og det er ikke noe merkbar endring på ph - iallfall ikke som jeg har merket.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap