Akvarium på soverommet!

har hørt at dette ikke er bra pga luft å sånn noen som vet noe om dette
"luft å sånn"? Vel, selv foretrekker jeg "luft å sånn" på mitt soverom, så jeg ville ikke sett på det som noe stort problem.

Et akvarium vil jo fukte lufta, noe som ofte er bra - reduserer støv og dermed motvirker enkelte allergier. Jeg vil heller si tvert om, at et akvarium er bra for klimaet på soverommet. Kan være noe lyd evt., så det er det eneste jeg tenker på som potensielt negativt.
Temperatursvingninger...
Dersom du er blant de som liker å ha det kjølig på soverommet så kan det tenkes at det blir litt unødvendig oppvarming og høyere strømforbruk enn ellers...

I og med at varmekolbene er termostatstyrte vil nok disse varme opp akvariet og soverommet. Så om du er blant de av oss som må sove med vinduet på gløtt gjennom hele året, kan det kanskje være fornuftig med en annen plassering.

Et annet forhold er om det er mye solinnstråling på soverommet. Da kan det bli mye alger - og risiko for en veldig høy temperatur i varmeperioder.

Men om du har et soverom der akvariet kan få en ikke alt for solfylt plass, og du heller ikke trenger temperaturer ned mot null når du skal sove, så går det sikkert fint med akvarium på soverommet.
Tilfeldig bekjentskap
© Gry Pedersen
Reklame for plussmedlemskap