Delfinciklide

hei, er det noen som har forslag til hva som vil være den beste måten å få oppdrett på disse?
Har en gruppe på 3 stk med 1 han å 2 huer som går i et 190L hjørneakvarium.
Hvor mye sirkulasjon bør jeg ha på di å bør jeg ha veldi mye huler eller mest plass til å svømme på?
Dette er fisk som foretrekker store områder og svømme på. Det er ikke som en mbuna ciklide som foretrekker en masse stein og huler.

En 190 liter er nok alt for liten til disse fiskene, som blir opp til 20 cm.

Har dem selv, og en av hunnene går og tygger nå. Du bør få deg ett større akvarium, hvis du skal ha disse fiskene.
har et større akvarium, men det er stapp fult av masse forsjellige malawi, vil ha delfinen gående i et eget kar, men de er ikke fullvoksne så er ca 10cm hver av fiskene
Ja det blir fort mange Malawi hehe

Her er en av mine delfiner.
Delfin
Har holdt på med malawi i mangen år nå men har aldri fått til å få unger på delfinene så vett du ca ka temperatur di trives best i? Å di fleste malawiane like jo mye sirkulasjon, kan eg ha mye siruklasjon i kare når eg ska prøva å få yngel på delfinane?
Det at mange mener det skal være sterk sirkulasjon i Malawi kar er ikke jeg helt enig i. Det er helt unaturlig for dem, siden det er veldig lite strøm i sjøen. Sirkulerer vannet en gang i timen og alle næringstoffene blir brutt ned, er det godt nok.

Jeg tror du lykkes bedre med dem om de får god plass og ikke alt for sterk sirkulasjon. Tror og delfinene dine må bli litt større. Har ikke sett lek hos mine før de var 15 cm.

Temperaturen hos meg varierer mellom 24 og 28 grader igjennom året.
Mine delfiner lekte oppå en flat stein som lå i sanden
Om du innreder med store sandområder og flate steiner så vil de trives med det. Lag allikevel en "hule" som hua kan gjemme seg i mens hun tygger. Da blir hun tryggere.
Uansett så tror jeg også du må vente til de blir større før de leker.
Delfinciklide
Skrev feil når jeg skrev størelsen tidligere, tror nok de er ca 12-13 cm....
Har lakt 3 huler som tar ca halve "sandområde" i karet, er det normalt at di leker over en flat stein eller pleier di å foretrekke sand under lek?
Det er kanskje å leke i sanden som er det vanligste. Ville bare nevne det med flat stein så du kan gi dem et valg.
De bruker gjerne en del tid på å finkjemme sanden på leting etter mat også, så jeg vil foreslå mere sandområder enn huler.
Ellers er jeg enig i at de bør få større plass å boltre seg på. Et hjørneakvarium har ikke lange svømmeplassen heller i forhold til et rektangulært akvarium
Trivsel er vel det beste tiltaket for lek.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap