Har noen erfaring om kardinalreke?

Har lest litt rundt om kardinalreker og de høres ikke vanskligere ut en andre reker, men så har jeg hørt at de er vansklige, både å holde, å få yngel på. Er det noen "rekeguruer" her som kan si noe om det? Eller om det er noen lure triks som skal til?

Utrolig vakre reker

Mvh. Are
Trenger godt innkjørt kar,med mye steiner og alger. Må holdes rent og slamsuges ved behov. Stabile vannverdier og høy ph. Spiser støvfor,ellers dauer dem hvis du gir dem større biter. Har dem dog ikke selv Trenger også temp over 25 grader
I tråden til Michael Niesar finner du mye nyttig info om hold av Kardinalreker og andre sulawesiarter - det er stor forskjell på hold av disse rekene sammenlignet med de mer vanlige rekene i akvariehobbyen.

I bladet Amazonas har det også vært en del informative artikler om reker og nå i siste nummer om Sulawesiene..
Takk skal dere ha. Høres jo ganske greit ut detta da Får sette igang et karr så får jeg se hva jeg får til
Egentlig ikke en vanskelig art , hvis man ta hensyn til noen faktorer:
- C. dennerli trenger høge temp. (28 til 30 grader) og litt høgare pH (7,6 til 8,0)
- Ikke kjøp VF, de er stresset fra transporten og dødeligheten over langsikt er ofte stor. I tillegg er det fare for en bakteriell sykdom.
- tilberedning av vann med SERA mineralsalt eller SALTY SHRIMP sulawesi 7,5 eller 8,5.
- godt innkjørt akvariet.
- bruk gjerne litt kalstein og / eller skjellsand plus ei lita rot som innredning.
- sneglene er viktig.

Eg holder og formerer C. dennerli siden fleire år og må si at de er ikke vanskelig, men kanskje ikke en nybegynnerreke heller. Eg har solgt Kardinalene også til 4, 5 akvarister i Norge og etter tilbakemeldinger går det også fint der.
Håper det blir meir interesse for denne utrolig fin rekeart fra Indonesia.

Lykke til!

Micha
Kardinal reker.
Flotte reker som slett ikke er håpløse og holde, dog ganske sjenert til du har en gruppe på ca 20 stk. selv bruker jeg Sulawesi mineralsalt 7.5 med bra hell. temp ca 28-30 grader. lykke til om noen ønsker og prøve har jeg reker og selge.
Hei.
Har ingen reker i hus enda, men et godt innkjørt karr.
Med hus under renovering, 2 små barn og 7 andre karr, så får nye kar en god innkjøringsperiode.hehe...men det kommer etter hvert

christian g-
Da må jeg kanskje ta kontakt med deg neste gang vi er over i Sverige. Nå var vi over for 14 dager sia, så det var litt dumt. Ellers så hadde jeg sett for meg å bestille når det blir varmere i været, men i Sverige er vi stadig, så da blir det kanskje før

Mvh. Are
:-)
Hei! bare ta kontakt når du skal til Sverige, her blir de stadig fler.
christian
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap