Sky ancistrushann?

Hei,

Jeg kjøpte for en ukes tid siden to godt voksne ancistrus. Siden den gang har jeg knapt sett hannen mens hunnen farter rundt og spiser både alger og agurk. Nå har jeg planer om rydde litt i karet, men frågan er om hannen rett og slett er sky eller om han vokter yngel. Jeg klarer ikke å se noe mer enn halen hans der han ligger bak en rot. Han er på samme sted hele tiden. Hva tror folket, er han sjenert eller er han på jobb?
Ta det med ro...
Dersom det er slik at han vokter yngel, så er det best om du ikke rydder. Min erfaring er at jo mindre man rydder jo lettere er det for at yngel overlever....

Jeg hadde også en ancistrus hann (sp oppdrettsvariant), og når han endret atferd og forsvant, så trodde jeg at årsaken var at han var syk. Fant ut at han hadde funnet seg et fint gjemmested inne i ei rot. Han hadde også funnet kjærligheten. Kort tid etter oppdaget jeg små yngel.

Bytt vann, og la rot i plantene være i fred. Tror det er det beste for fiskene. Og da har du sjans for å få yngel, på tross av andre beboere i karet.
Dersom det er det du ønsker
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap