Storauksjon i bergen akvarieklubb søndag 21. oktober

Auksjonen blir som vanlig holdt i lokalene våre i Gimlehallen på Slettebakken.

Innlevering fra 10:30- 11:30.
Auksjonen begynner 12:00

Alt av fisk, planter, utstyr osv. kan selges. Klubben tar 20%. Det er mulig å sette minstepris. Husk at fisk skal være frisk, og fyll planteposene godt.

Det vil være mulig å få kjøpt seg noe å bite i underveis.

Det vil også bli loddsalg med mange flotte premier sponset av Arken zoo. De vil også ha stand under arrangementet.

Mer informasjon ligger på http://www.bergenak.org/Bergen_Akvarieklubb/Storauksjon_hsten_2012.html

Velkommen!
Supert ,håper inderlig jeg er hjemme den helgen for dette vil jeg svært gjerne ha med meg .
Ja, och så finns det ju de som vill köpa dina Coryer, Sølvi!
He he ,ja det var det da

Har nok noen flotte og skjeldne coryer som kanskje hadde funnet veien dit
Tenker jeg skal prøve å få med meg noen poser med følgende...
• Hemiloricaria Eigenmanni 5-8cm
• Rilireker, rød
• Kirsebærreker, nesten "Sakura-kvalitet"
• L107 ungfisk m/minstepris
• L144 ungfisk
• Ancistrus sp "Super Rot" ungfisk
• Corydoras venezuelas ungfisk
• Heros sp "Red Shoulder" ungfisk

Samt noen innvendige Eheim filtre i forskjellige størrelser...
Deler no ut selgernummer. Det er berre å sende meg ein e-post via profilen min.
Siden det ser ut som at auksjonen nok ein gong blir på same dag som TV aksjonen, reserverer eg selgernr 1. til formålet.

No nærmer det seg folkens håper at mangen kan komme . Det blir flotte premier på loddsalget og garantert mye spennende fisk og planter
Vil minne om reglene for auksjonen.

Alt som har med akvariehobbyen å gjøre kan selges. Fisk, planter, moser, reker, snegler, fôr, akvarier, pumper, bøker osv.

All fisk som selges skal være frisk og i levedyktig alder. Enslige fisk spares til klubbauksjonen (unntaket her er dyr fisk som f.eks discus og maller.) Fisk pakkes i solide poser med litt vann og mye luft. Planter pakkes i gode porsjoner uten vann. Max 3 poser av hver sort. Objektene skal merkes med selgernummer, navn på fisk og gjerne antall og kjønn. Teknisk utstyr skal virke og være i god stand. Har du mange små objekter kan du lage poser med "plantemix" ,"dekorasjonsmix" osv.

Storselgere oppfordres spesielt til å ta kontakt på forhånd for å få selgernr.

Hei,

Er det noe interesse for Tanganyika-fisk? Vil helst ikke at eg må ta de med meg hjem igjen.

Hvilke Tanganyika fisker er det du tenker å ta med? Litt forhåndsreklame pleier jo å hjelpe på salget
gøye fisk, men dessverre ikke noe jeg har akvarium for å holde. =(
Har en liten familie Neolamprologus multifasciatus til øvers. Noen Julidocromis transcriptus og Julidochromis marlieri (...hvis jeg får de ut av det store kar ).
Men vet fra før at det er ikke så mange som satser på Tanganyika, hadde tenkt å spørre derfor på forhånd om noen er interessert.
Hei,
litt lite aktivitet å tråden her?! Håper iallfall at det blir litt folk på søndag. Eg for min del tar reisen igjen og skal prøve å få med meg den "vanlige rekesaladen". Tradisjonen forplikter

Tigerreker blir hovedsorten denne gangen. Eg tar Blå Tiger, Svart Tiger OE og vanlige Tiger (mørke øyer) med.
Prøver også med en eller to grupper Kardinalreker, Caridina dennerli.

Plantemessig kan det blir mye hvis eg får nok tid med pakking. Godbiter som Korallmose, Flammemose, Hengemose, HC cuba, Staurogyne repens og Blyxa japonica kommer helt sikkert.

Eg har en god del Tylomelania "yellow" til overs. Så her trengs det litt "sneglefolk" som viser interesse på søndag
Tar med noe yngel av L183 ca 4-5cm.
Muigens noen corydoras duplicareus også. (3cm)

Håper mange kommer og at vi får det like kjekt som vi pleier
Då er det ein del selgarar som har meldt sin ankomst. Håper det kommer mange på auksjonen!
Godt å høre at du kommer med litt reker Michael... Trenger litt påfyll av svart Tigerreker OE om du skal ha det med i morgen hadde det vært knall...

Blir å stå tidlig opp i morgen for å pakke alt som skal være med...
Corydoras habrosus (kun 2 poser) + plantepakker og catappa-blader
Plantepakken innehåkker en sjelden (???) Ludwigia-kryssning (L. arcuata x mullertii. Jag ick med dem från Södermalms akvarieaffär i våras.

Lyckades kun fange C. habrosus till 2 poser (og en av dem har jag lovat bort).

Plantepakkene innehåller 5-6 olika plantesorter plus moseball og flyteplanter (Limnobium, Salvinia).

Vi ses imorgon.
Nok en gang en solid gjennomført storauksjon fra Bergen AK.
Det var en god del spennende objekter og fleire ganger var eg fristet og begynne med fisk igjen. Imponerenede kvalitet (størrelse, kondisjon) på Corydoras, stortsett arter som man ser sjelden i akvariene. Også levendeføder var det mye snadder som gikk delvis billig.
Eg for min del kunne motsta fristelsen å kjøpe fisk.
Derimot tok eg med masse Cattappa, en gruppe med C. babaulti ("rainbow"?), noe utstyr, en haug med bøker (bøker er vel "oldschool"? ) og en finfin RIDDERBORG!!! Jepp en borg, eg har en ide å integrere borgen i ett aquascape. "Dette blir flott" - sa iallfall en liten jente på 6 år når papa har kommet heim. Håper eg finner litt tid for dette prosjektet. Ett stort skipsvrak var det forresten også, men da var lommeboka mi ikke stort nok for :o

Takk BAK for en fin dag i Bergen!

P.S.: Rune B., hermed får du tilbud for gratistimer på de latinske artsnavn for akvarieplanter
Tilfeldig bekjentskap
© Torstein Flønes
Reklame for plussmedlemskap