- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon i bergen akvarieklubb søndag 21. oktober
Storauksjon i bergen akvarieklubb søndag 21. oktober
Auksjonen blir som vanlig holdt i lokalene våre i Gimlehallen på Slettebakken.
Innlevering fra 10:30- 11:30.
Auksjonen begynner 12:00
Alt av fisk, planter, utstyr osv. kan selges. Klubben tar 20%. Det er mulig å sette minstepris. Husk at fisk skal være frisk, og fyll planteposene godt.
Det vil være mulig å få kjøpt seg noe å bite i underveis.
Det vil også bli loddsalg med mange flotte premier sponset av Arken zoo. De vil også ha stand under arrangementet.
Mer informasjon ligger på http://www.bergenak.org/Bergen_Akvarieklubb/Storauksjon_hsten_2012.html
Velkommen!
Innlevering fra 10:30- 11:30.
Auksjonen begynner 12:00
Alt av fisk, planter, utstyr osv. kan selges. Klubben tar 20%. Det er mulig å sette minstepris. Husk at fisk skal være frisk, og fyll planteposene godt.
Det vil være mulig å få kjøpt seg noe å bite i underveis.
Det vil også bli loddsalg med mange flotte premier sponset av Arken zoo. De vil også ha stand under arrangementet.
Mer informasjon ligger på http://www.bergenak.org/Bergen_Akvarieklubb/Storauksjon_hsten_2012.html
Velkommen!
Postet 03.10.12 kl 20:51
Jippi! Akvaristjulafton!
Link här
Link här
Postet 03.10.12 kl 21:05
Postet 03.10.12 kl 21:24
Postet 03.10.12 kl 22:11
Postet 03.10.12 kl 22:31
Postet 03.10.12 kl 22:45
Tenker jeg skal prøve å få med meg noen poser med følgende...
• Hemiloricaria Eigenmanni 5-8cm
• Rilireker, rød
• Kirsebærreker, nesten "Sakura-kvalitet"
• L107 ungfisk m/minstepris
• L144 ungfisk
• Ancistrus sp "Super Rot" ungfisk
• Corydoras venezuelas ungfisk
• Heros sp "Red Shoulder" ungfisk
Samt noen innvendige Eheim filtre i forskjellige størrelser...
• Hemiloricaria Eigenmanni 5-8cm
• Rilireker, rød
• Kirsebærreker, nesten "Sakura-kvalitet"
• L107 ungfisk m/minstepris
• L144 ungfisk
• Ancistrus sp "Super Rot" ungfisk
• Corydoras venezuelas ungfisk
• Heros sp "Red Shoulder" ungfisk
Samt noen innvendige Eheim filtre i forskjellige størrelser...
Postet 04.10.12 kl 14:47
Postet 05.10.12 kl 21:06
Postet 15.10.12 kl 15:33
Vil minne om reglene for auksjonen.
Alt som har med akvariehobbyen å gjøre kan selges. Fisk, planter, moser, reker, snegler, fôr, akvarier, pumper, bøker osv.
All fisk som selges skal være frisk og i levedyktig alder. Enslige fisk spares til klubbauksjonen (unntaket her er dyr fisk som f.eks discus og maller.) Fisk pakkes i solide poser med litt vann og mye luft. Planter pakkes i gode porsjoner uten vann. Max 3 poser av hver sort. Objektene skal merkes med selgernummer, navn på fisk og gjerne antall og kjønn. Teknisk utstyr skal virke og være i god stand. Har du mange små objekter kan du lage poser med "plantemix" ,"dekorasjonsmix" osv.
Storselgere oppfordres spesielt til å ta kontakt på forhånd for å få selgernr.
Alt som har med akvariehobbyen å gjøre kan selges. Fisk, planter, moser, reker, snegler, fôr, akvarier, pumper, bøker osv.
All fisk som selges skal være frisk og i levedyktig alder. Enslige fisk spares til klubbauksjonen (unntaket her er dyr fisk som f.eks discus og maller.) Fisk pakkes i solide poser med litt vann og mye luft. Planter pakkes i gode porsjoner uten vann. Max 3 poser av hver sort. Objektene skal merkes med selgernummer, navn på fisk og gjerne antall og kjønn. Teknisk utstyr skal virke og være i god stand. Har du mange små objekter kan du lage poser med "plantemix" ,"dekorasjonsmix" osv.
Storselgere oppfordres spesielt til å ta kontakt på forhånd for å få selgernr.
Postet 17.10.12 kl 15:25
Postet 18.10.12 kl 10:20
Postet 18.10.12 kl 19:48
Postet 18.10.12 kl 19:56
Postet 18.10.12 kl 21:27
Endret: 18.10.12 kl 21:28
Hei,
litt lite aktivitet å tråden her?! Håper iallfall at det blir litt folk på søndag. Eg for min del tar reisen igjen og skal prøve å få med meg den "vanlige rekesaladen". Tradisjonen forplikter
Tigerreker blir hovedsorten denne gangen. Eg tar Blå Tiger, Svart Tiger OE og vanlige Tiger (mørke øyer) med.
Prøver også med en eller to grupper Kardinalreker, Caridina dennerli.
Plantemessig kan det blir mye hvis eg får nok tid med pakking. Godbiter som Korallmose, Flammemose, Hengemose, HC cuba, Staurogyne repens og Blyxa japonica kommer helt sikkert.
Eg har en god del Tylomelania "yellow" til overs. Så her trengs det litt "sneglefolk" som viser interesse på søndag
litt lite aktivitet å tråden her?! Håper iallfall at det blir litt folk på søndag. Eg for min del tar reisen igjen og skal prøve å få med meg den "vanlige rekesaladen". Tradisjonen forplikter
Tigerreker blir hovedsorten denne gangen. Eg tar Blå Tiger, Svart Tiger OE og vanlige Tiger (mørke øyer) med.
Prøver også med en eller to grupper Kardinalreker, Caridina dennerli.
Plantemessig kan det blir mye hvis eg får nok tid med pakking. Godbiter som Korallmose, Flammemose, Hengemose, HC cuba, Staurogyne repens og Blyxa japonica kommer helt sikkert.
Eg har en god del Tylomelania "yellow" til overs. Så her trengs det litt "sneglefolk" som viser interesse på søndag
Postet 19.10.12 kl 17:33
Postet 19.10.12 kl 19:29
Postet 20.10.12 kl 19:05
Postet 20.10.12 kl 22:25
Corydoras habrosus (kun 2 poser) + plantepakker og catappa-blader
Plantepakken innehåkker en sjelden (???) Ludwigia-kryssning (L. arcuata x mullertii. Jag ick med dem från Södermalms akvarieaffär i våras.
Lyckades kun fange C. habrosus till 2 poser (og en av dem har jag lovat bort).
Plantepakkene innehåller 5-6 olika plantesorter plus moseball og flyteplanter (Limnobium, Salvinia).
Vi ses imorgon.
Lyckades kun fange C. habrosus till 2 poser (og en av dem har jag lovat bort).
Plantepakkene innehåller 5-6 olika plantesorter plus moseball og flyteplanter (Limnobium, Salvinia).
Vi ses imorgon.
Postet 21.10.12 kl 00:43
Nok en gang en solid gjennomført storauksjon fra Bergen AK.
Det var en god del spennende objekter og fleire ganger var eg fristet og begynne med fisk igjen. Imponerenede kvalitet (størrelse, kondisjon) på Corydoras, stortsett arter som man ser sjelden i akvariene. Også levendeføder var det mye snadder som gikk delvis billig.
Eg for min del kunne motsta fristelsen å kjøpe fisk.
Derimot tok eg med masse Cattappa, en gruppe med C. babaulti ("rainbow"?), noe utstyr, en haug med bøker (bøker er vel "oldschool"? ) og en finfin RIDDERBORG!!! Jepp en borg, eg har en ide å integrere borgen i ett aquascape. "Dette blir flott" - sa iallfall en liten jente på 6 år når papa har kommet heim. Håper eg finner litt tid for dette prosjektet. Ett stort skipsvrak var det forresten også, men da var lommeboka mi ikke stort nok for :o
Takk BAK for en fin dag i Bergen!
P.S.: Rune B., hermed får du tilbud for gratistimer på de latinske artsnavn for akvarieplanter
Det var en god del spennende objekter og fleire ganger var eg fristet og begynne med fisk igjen. Imponerenede kvalitet (størrelse, kondisjon) på Corydoras, stortsett arter som man ser sjelden i akvariene. Også levendeføder var det mye snadder som gikk delvis billig.
Eg for min del kunne motsta fristelsen å kjøpe fisk.
Derimot tok eg med masse Cattappa, en gruppe med C. babaulti ("rainbow"?), noe utstyr, en haug med bøker (bøker er vel "oldschool"? ) og en finfin RIDDERBORG!!! Jepp en borg, eg har en ide å integrere borgen i ett aquascape. "Dette blir flott" - sa iallfall en liten jente på 6 år når papa har kommet heim. Håper eg finner litt tid for dette prosjektet. Ett stort skipsvrak var det forresten også, men da var lommeboka mi ikke stort nok for :o
Takk BAK for en fin dag i Bergen!
P.S.: Rune B., hermed får du tilbud for gratistimer på de latinske artsnavn for akvarieplanter
Postet 21.10.12 kl 23:33