Er den gravid???

Er denne Molly-en gravid?

(den fremste)
Inaktiv bruker
Ja den så veldig gravid ut. Tror du venter små ganske snart. Lykke til.
Inaktiv bruker
Bare hyggelig. Du ser den ene er mye rundere en alle andre. De tynne er ikke gravid så her ser du stor forskjell på de. Bilde var litt uklårt, men klar du å se noen små streker i magen på den gravide som du ikke ser på de andre? Da er de strekene ynglene.
Ok, takk for informasjon og svar! =D
Men ligger yngelen Loddrett eller vannrett?
Inaktiv bruker
Det er ingen fasit svar hvordan de ligger. Kan ligge alle veier.
Ok takk for svar men noen ting til,
Hvor mange unger får de om gangen?
Når kommer de?
Bør jeg ha fødekasse/nett eller eget akvarie/plastboks å ha de i?
Inaktiv bruker
GuppyAkvarium
Ok takk for svar men noen ting til, Hvor mange unger får de om gangen? Når kommer de? Bør jeg ha fødekasse/nett eller eget akvarie/plastboks å ha de i?

Slik jeg gjorde det med vellykket erfaring. Og nesten alle yngel ble voksen var:
Jeg ha mange små planter i bunnen av akvarium. Ha noen pynte ting med så liten åpning at kun ynglen kom seg inn i så de kunne gjemme seg. jeg erfarte at hoen stoppet å føde når jeg flyttet hun i føde kasse for hun ble stresset da. Mangen meninger på dette. Men ynglen gjemmes seg fint i grusen og under planter, mellom planter osv....
Ingen fasit svar hvor mange og hvor fort de kjem. Bare la de være i hoved akvarium og heller sørg fo rå ha mange planter og andre gjemmes steder tilgjengelig.
Den var så tykk at den kan føde når som helst. Men som reglen om natten når det er stilt og mørk føder fisk.

Dette er egne erfaringer med vellykket resultat jeg si nå.
Tusen millioner takk for svar men du kan se på Profilen min og se på akvariet og se om jeg bør ha noe mere planter eller dekorasjon, for mamma har sagt at vi kan kjøpe noen planter eller`no.
Inaktiv bruker
Jepp har sett og var et lite søtt akvarium du har
Du bør nok ha hurtig voksende planter. Husker ikke navnet i farten. Små huler kanskje ha vært lurt. Eks kokos hule der du skjer et lokk av på noen få cm og så har du da en stor igjen til større fisker. Det lokket fra kokos hulen kan du dytte ned i grusen. Men skjer en bue i str med ynglen. Jeg ville ha hatt mer gjemme steder ja.

Denne vokser sakte, men er veldig bra for yngler å gjemme seg i

Denne vokser veldig fort og er egent for yngler og bør ha mange stående tatt sammen
Inaktiv bruker
Bare hyggelig og hjelpe der man kan Håper du får planter fort, for ynglen kan komme snart. Kanskje har du ygler i morgen alt. Den så veldig tykk ut.
Lykke til!
Men hvor mange kan det komme?, har ikke fått inatt som jeg kan se hvertfall
GuppyAkvarium
Men hvor mange kan det komme?, har ikke fått inatt som jeg kan se hvertfall
Spennende! Jeg har en Black Molly som ser nesten like stinn ut, så jeg følger spent med på tråden din og ser hva som skjer!
Første gang jeg har hatt en fisk som er gravid
Inaktiv bruker
Vanskelig å si hvor mange du kan få. Men hvis jeg må tippe så si jeg mellom 7-14 stk. Men de kan å være død fødende hvis noe har gått galt. Ikke altid alle overlever hver gang. De kan ha gjemt seg så du ikke ser de. De er flinke å gjemme seg. Håper du får noen flere gjemmesteder snart. De kjem nok når tiden er inne. Så bare å vente å se.
For å skynde frem føde prosssesen når du har mer gjemmesteder, så kan d uta forsiktig og rolig ut litt vann fra akvarium og ha i litt nytt vann som er litt kaldere en det du har nå. For når det kjem nytt litt kaldere vann inn, så pleide mine fisk å føde fortere. Men mest mulig ro trenger de.
Inaktiv bruker
Det er altid spesielt gøy og spennende førstegang. Så masse lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap