Hvilke snegler skal jeg ha?

Hei.
Har lurt litt på om jeg skal innvistere i noen snegler til akvariet, 55L. Men hva bør jeg velge?? Og hvor mange?
Hilsen Cristop
Hva med posthorn eller eple? Mange fine farger og velge i..
Kabe111
Hva med [URLBLOCK1] eller [URLBLOCK2] Mange fine farger og velge i.. :)

Eple og posthornsnegler er jo fantastiske da har selv tre eplesnegler og har ikke angret et sekund! Lette og få til er de og.
Aneceline
[QUOTE=Kabe111]Hva med [URLBLOCK1] eller [URLBLOCK2] Mange fine farger og velge i.. :)

Eple og posthornsnegler er jo fantastiske da har selv tre eplesnegler og har ikke angret et sekund! Lette og få til er de og.

Fått egg på eplene ennå???

Etter eggene her klekket så falt jeg virkelig for epler.. Ca 100-150 bittesmå epler som kryper rundt her... DEM er artige dem.. Hehe
Kabe111
[QUOTE=Aneceline][QUOTE=Kabe111]Hva med [URLBLOCK1] eller [URLBLOCK2] Mange fine farger og velge i.. :)

Fått egg på eplene ennå???

Etter eggene her klekket så falt jeg virkelig for epler.. Ca 100-150 bittesmå epler som kryper rundt her... DEM er artige dem.. Hehe

Oppdaget en eggklase for ikke så lenge siden, men den falt ned i vannet og da var det kjørt veldig trist, men får vel håpe på at det kommer en ny eller to snart
Tenker meg det er morro med de små!
Og disse eplesneglene går sammen med alle typer fisk??
Og hvor mage bør jeg ha i en 55L??
cristop
Og disse eplesneglene går sammen med alle typer fisk??

Du må jo først se om vannverdiene på dem fiskene du har/skal ha går overens med epler, gjør dem det så er det vel stortsett bare sneglespisende fisk som botia og evt jegersnegler du ikke kan ha med eplesnegler..

Start evt med 1 eller 2stk og se om du er heldig og får en hann og en hunn, gjør du det så er sannsynligheten stor for at dem legger egg og da klekkes det opp mot om ikke mer enn 100 stk.. Og med tanke på at disse kan bli 6-7cm så kan det bli litt trangt med for mange "barn"

Aneceline: har også mistet et par klaser her, så det skjer jo.. men du har noe og glede deg til når dem for det første klekker..
Sandsnegler
Basert på din andre tråd ville jeg hatt sandsnegler Men eplesnegler er også utrolig sjarmerende.

Husk å måle GH-verdien. Mange synder nok når det gjelder dette (GH'en skal være på minst 10, men da er det jo problemet med at mange fisk, og spesielt fra sør-amerika foretrekker lavere GH enn skalldyr.

Edit: Ser nå at i snegle-/skalldyrbasen at sandsnegler ikke krever så høy GH likevel: http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1103. Har noen peiling på dette? Trodde alle dyr med skall foretrakk høy GH...
Takk for svar Er litt klokere nå..
Tilfeldig bekjentskap
© Cichlide Centret
Reklame for plussmedlemskap