- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Henriks corydorasblogg :):):)
Henriks corydorasblogg :):):)
Hei alle her på AF
Da var det endelig min tur til å lage min egen akvarieblogg. Jeg er en gutt på 13 år (snart 14). Jeg har drevet med fisker i siden jeg gikk i førsteklasse da jeg fikk mitt eget akvarium på 90 liter av kusinen til mamma. Jeg har alltid vært interssert i livet under vann, men det var i 2011 da jeg etter masse masing fikk en 240 at jeg virkelig ble grepet av denne hobbyen. Jeg har til dags dato fire akvarier.
Mine akvarier:
240 liter juwel:
4 Manacapuru redback scalarer
1 vanlig scalare
2 gulscalarer (lekspar)
90 liter rammeakvarium:
MASSE scalareyngel
10 liter aquatic Nature Cocoon:
1 en betta splendens hunne (kjempesøt med et knæsj rødt hode)
+ masse blå eplesnegler
30 liter Aquael shrimp set:
1 kampfisk hanne (crowntail)
6 stk corydoras venezuelanus ( disse skal snart bli flyttet til et større akvarium)
Håper du vil følge med på tråden min
Mvh Henrik
Da var det endelig min tur til å lage min egen akvarieblogg. Jeg er en gutt på 13 år (snart 14). Jeg har drevet med fisker i siden jeg gikk i førsteklasse da jeg fikk mitt eget akvarium på 90 liter av kusinen til mamma. Jeg har alltid vært interssert i livet under vann, men det var i 2011 da jeg etter masse masing fikk en 240 at jeg virkelig ble grepet av denne hobbyen. Jeg har til dags dato fire akvarier.
Mine akvarier:
240 liter juwel:
4 Manacapuru redback scalarer
1 vanlig scalare
2 gulscalarer (lekspar)
90 liter rammeakvarium:
MASSE scalareyngel
10 liter aquatic Nature Cocoon:
1 en betta splendens hunne (kjempesøt med et knæsj rødt hode)
+ masse blå eplesnegler
30 liter Aquael shrimp set:
1 kampfisk hanne (crowntail)
6 stk corydoras venezuelanus ( disse skal snart bli flyttet til et større akvarium)
Håper du vil følge med på tråden min
Mvh Henrik
Postet 19.11.12 kl 15:31
Postet 19.11.12 kl 16:13
Postet 19.11.12 kl 16:24
Postet 19.11.12 kl 16:28
Denne tråden skal for det meste handle om mine corydoras, men kommer til å slenge på litt bilder av mine andre innbyggere også etterhvert. Til dags dato har jeg bare 6 stk corydoras venezuelanus, men imorgen skal jeg dra hjem til en veldig snill mann i Oslo Akvarieklubb som vil bytte mine Manacapuru Redback scalarer med en gjeng corydoras sp. black.
Jeg gleder meg helt sinnsykt til å få dem!!!!!!
Jeg gleder meg helt sinnsykt til å få dem!!!!!!
Postet 19.11.12 kl 16:30
Postet 19.11.12 kl 16:32
Postet 19.11.12 kl 22:02
Gratulerer med flott tråd. Og jammen ikke verst med såpass akvarier i ung alder.
Det blir nok spennende å hente sp black i dag. Dessverre var jeg veldig uheldig med mine og mista hele gruppa. Fan aldri noen grunn. Så satser på at du er heldigere. Har du noen småtisser på coryer ennå? Eller er det noe du skal starte opp med?
Det blir nok spennende å hente sp black i dag. Dessverre var jeg veldig uheldig med mine og mista hele gruppa. Fan aldri noen grunn. Så satser på at du er heldigere. Har du noen småtisser på coryer ennå? Eller er det noe du skal starte opp med?
Postet 20.11.12 kl 12:34
Postet 20.11.12 kl 14:40
Endret: 20.11.12 kl 14:40
Postet 20.11.12 kl 14:49
Postet 20.11.12 kl 17:33
Postet 20.11.12 kl 17:38
Postet 21.11.12 kl 02:24
Jeg syns det er så flott at så mange ungdommer koser seg med akvariehobbyen, og er så kunnskapsrike og ansvarsbevisste. Selv er jeg mamma til en ti-åring som er veldig intr., og dere vil nok være en stor inspirasjonskilde for han fremover. Og - han er cory-fan, han også.
Jeg skriver dette på tråden din, Henerik, for å fortelle deg og Akvariumboy hvor flinke dere er. Anders vet hva jeg syns om han fra før. Gleder meg til å følge trådene deres videre!
Hilsen Nina, totalt fortapt av Corydoras.
Jeg skriver dette på tråden din, Henerik, for å fortelle deg og Akvariumboy hvor flinke dere er. Anders vet hva jeg syns om han fra før. Gleder meg til å følge trådene deres videre!
Hilsen Nina, totalt fortapt av Corydoras.
Postet 21.11.12 kl 10:07
Jeg har som sagt vært hjemme hos Jan Gustavsen og hentet mine kjære corydoras sp. black DE ER SÅ UTROLIG SØTEE!!!!!!! Men tror du ikke jeg fikk med både 5 ancistrus, masse planter pluss et 60-80 liters akvarium på kjøpet JIPPPI!!!!!!!!
Jeg fikk med 8 corydoras sp. black, de står nå til alkimatisering og skal snart slippes ut i 240 litern. DET BLI MORRO!!!
Jeg fikk med 8 corydoras sp. black, de står nå til alkimatisering og skal snart slippes ut i 240 litern. DET BLI MORRO!!!
Postet 21.11.12 kl 13:34
Endret: 21.11.12 kl 13:42
Postet 21.11.12 kl 13:43
Tja, jeg er litt usikker. Når man legger til bilder i trådene her, så blir de 500 pixels (i vidden tror jeg) uansett - for å ikke belaste serverene regner jeg med.
Selv har jeg en bruker på Photobucket.com hvor jeg laster de opp i større format, og bruker [ img ] koden der, som jeg klistrer inn her. Da blir de 500 pixler her i tråden men om man klikker på bildet kan man åpne det i større format. På den måten kan jeg ha store bilder og det går ikke utover AF sin server/forum osv. Håper ikke dette ble litt for teknisk, men har på følelsen at de som er yngre enn meg er rimelig flink med data og mobil osv, haha!
Grattis med corydoras, nye akvarier og annet snadder!
Selv har jeg en bruker på Photobucket.com hvor jeg laster de opp i større format, og bruker [ img ] koden der, som jeg klistrer inn her. Da blir de 500 pixler her i tråden men om man klikker på bildet kan man åpne det i større format. På den måten kan jeg ha store bilder og det går ikke utover AF sin server/forum osv. Håper ikke dette ble litt for teknisk, men har på følelsen at de som er yngre enn meg er rimelig flink med data og mobil osv, haha!
Grattis med corydoras, nye akvarier og annet snadder!
Postet 21.11.12 kl 15:45
Hvordan sette inn store bilder?
Jeg tror nok ikke jeg er så veldig mer teknisk enn deg Grapejuice
Postet 21.11.12 kl 17:43
Endret: 21.11.12 kl 17:45
For å sette inn store bilder trenger du en et par koder du setter bildenettadressen "mellom". Enklest er det å trykke på "Endre innlegg" når du har postet innlegget med bildene. Så trykker du på ett av de små bildene som kommer under "boksen" der innlegget skrives.
Da blåses bildet opp. Høyreklikk, og trykk på "Kopier bildenettadressen". Når du har gjort det trykker du på det bilde-ikonet over "boksen" der du skriver innlegget. Ikonet er det til venstre for spørsmålstegnet. Lim inn bildenettadressen der, klikk "Ok" og så blir bildelenken lagt inn i innlegget. Post så innlegget, og bildet skal ligge der
Forstod du noe? Følg bruksanvisningen min og gjør en test...
Da blåses bildet opp. Høyreklikk, og trykk på "Kopier bildenettadressen". Når du har gjort det trykker du på det bilde-ikonet over "boksen" der du skriver innlegget. Ikonet er det til venstre for spørsmålstegnet. Lim inn bildenettadressen der, klikk "Ok" og så blir bildelenken lagt inn i innlegget. Post så innlegget, og bildet skal ligge der
Forstod du noe? Følg bruksanvisningen min og gjør en test...
Postet 21.11.12 kl 18:07
Postet 21.11.12 kl 19:26
Endret: 21.11.12 kl 19:42