- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Hva mener dere om å ha følgende fisk sammen?
Hva mener dere om å ha følgende fisk sammen?
Holder fortsatt på med innkjøring av akvariet her. Det har stått i en uke og inneholder en blanding av ciklidesand og litt større grus, en pyntegreie, seks planter og en stor rot. Jeg har selvsagt tenkt å vente ytterligere 4-5 uker før jeg eventuelt tilsetter fisk
Kunne tenke meg 2 ancistrus, 2 palettciklider (par), en liten stim med kardinaltetra og 1-2 par guppy eller platy.
Karet er 106 l.
Hva tror dere om sammensetningen og mengden av fisk?
Kunne tenke meg 2 ancistrus, 2 palettciklider (par), en liten stim med kardinaltetra og 1-2 par guppy eller platy.
Karet er 106 l.
Hva tror dere om sammensetningen og mengden av fisk?
Postet 22.11.12 kl 09:04
Postet 22.11.12 kl 09:23
Postet 22.11.12 kl 10:43
Flere guppy-damer enn hanner
Istedetfor 1-2 par med guppyer eller platyer bør du heller ha en 2-3 damer per gutt slik at de ikke jager dem ihjel. Har du 2 gutter og 6 jenter (evt. 3 gutter og 7 jenter eller 2 gutter og 8 jenter siden det vanligvis er tilbud på 10 stk i butikkene) så sikrer du deg også muligheten for bitte-litt genetisk variasjon...som vil være greit for avkommet (som nok vil komme
Lykke til !
Lykke til !
Postet 22.11.12 kl 12:37
Postet 22.11.12 kl 15:42
Postet 22.11.12 kl 16:15
Inaktiv bruker
CWHolder fortsatt på med innkjøring av akvariet her. Det har stått i en uke og inneholder en blanding av ciklidesand og litt større grus, en pyntegreie, seks planter og en stor rot. Jeg har selvsagt tenkt å vente ytterligere 4-5 uker før jeg eventuelt tilsetter fisk ;) Kunne tenke meg 2 ancistrus, 2 palettciklider (par), en liten stim med kardinaltetra og 1-2 par guppy eller platy. Karet er 106 l. Hva tror dere om sammensetningen og mengden av fisk?
Jeg ville valgt noe annet enn platy/Guppy, sverddragere kan blir ganske stor med rett fôr, så da hadde jeg gått for 1hann og 2/3 hoer, kardinalene hadde jeg latt butikken ha, pga vannverdi.
Postet 24.11.12 kl 07:58