Malawi akvarium

Hei, vet noen om hvor jeg få tak i slike steiner som på bilde? Har dere tips til pynt og lage malawi akvariet fint og stiligt det er et 180 liters ?
Du finner ofte slike stein i akvarieforretninger. Vanlige mbuna ciklider er glade i stein og huler. Lykke til med Malawi !
Det der er vel vanlig lavastein ja, og de får man tak i i de fleste dyrebutikker, eller så bestiller de det for deg..
Inaktiv bruker
;D Det er faktisk kjeramikk, de lager falske lavasteiner at kjeramikk, det er fordi kjeramikk er tryggere å bruke i akvarium enn lavasteiner som inneholder, metaller, fosfat og andre stoffer. Stilig med sånnt oppsett, håper du får tak i, Lykke til.
Kan lages selv
kan fint lages selv. har kjøpt lava steiner i den lokale dyrebutikken å har brukt sandblåseren på jobb til å lage "hull" igjennom steinen. men du må vite hvilken sand du har i sandblåseren, å at det ikke er rester etter andre ting som maling å metaller i sanden.
men mangen dyrebutikker selger dem sånn ferdig med hull.

personlig ville jeg brukt kalksteiner i karet hvis du skal ha malawi oppi der, 1 steinene er fine som dekor, 2 de hjelper deg å lage vannet hardt. å det går ann å lage lignende "huler" i kalksteiner også.
Eneste som er dumt med kalkstein er at de blir innmari fort grønne av alger. .Jeg har selv tanganyika og har både kalk og lavasteiner i karet..

Ta en titt under hvis du vil se hvordan jeg har bygd opp karet mitt :

<embed src="http://www.youtube.com/v/fte_1VcjxUc?hl=nb_NO&version=3&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap