Kan jeg bruke vanlig vatt , til filteret?

kanskje et dumt spørsmål, men går det an til nød å bruke sånn vatt som man bruker inni bamser osv? Til filteret? ikke til permanent bruk, men for å se om det tar de små partiklene?

Jeg har nemlig slik vatt, og den er flat som en duk, omtrent 1 cm tykk. Om jeg skyller denne, og har den forran utblåset en dag , så skulle man tro den ville hjelpe til å rense vannet. Men jeg vet altså ikke om dette er skadelig på noen måte. Får ikke kjøpt eller skaffet slik som er beregnet på pumper med det første, så jeg tenkte kanskje dette kunne være en nødløsning, eller iallefall et forsøk på en nødløsning.

er av denne typen.
Den kan du bruke, skulle ikke være noe problem. Det er syntetisk så ikke noe problem.
Det er faktisk en mye billigere løsning i stedet for den som selges som filtervatt og som koster litt ekstra bare for navnet.
Lykke til
sessan
kanskje et dumt spørsmål, men går det an til nød å bruke sånn vatt som man bruker inni bamser osv? Til filteret? ikke til permanent bruk, men for å se om det tar de små partiklene? Jeg har nemlig slik vatt, og den er flat som en duk, omtrent 1 cm tykk. Om jeg skyller denne, og har den forran utblåset en dag , så skulle man tro den ville hjelpe til å rense vannet. Men jeg vet altså ikke om dette er skadelig på noen måte. Får ikke kjøpt eller skaffet slik som er beregnet på pumper med det første, så jeg tenkte kanskje dette kunne være en nødløsning, eller iallefall et forsøk på en nødløsning. [URLBLOCK1] er av denne typen.


Selv så pleier jeg gå og kjøpe meg sekker med syntetisk vatt hos byggevarehandelen, kaller det for ventilasjonsvatt, det er hvertfall den billigste løsningen jeg har funnet så langt, og koster bare en brøkdel.
Bamse vatt fungerer også utmerket.
Hvordan ser vannet ditt ut idag sessan?
Etter rens av slangene, samt noen av filtersvampene og vannbytte, så er det bedre i dag. Men det er ikke helt som det pleier å være. Så jeg vet sannelig ikke hva som er problemet.
1 dag til.
sessan
Etter rens av slangene, samt noen av filtersvampene og vannbytte, så er det bedre i dag. Men det er ikke helt som det pleier å være. Så jeg vet sannelig ikke hva som er problemet.


Om du ser god forbedring idag? hadde jeg smurt meg med bittelitt tolmodighet, se det ann til imorgen eller mandag.
Uansett godt å høre at det er på bedringens vei.
Tilfeldig bekjentskap
© Arne Olsen
Reklame for plussmedlemskap