Perle gurami, snart små fisk? hjelp!!

hei.

eg kom heim i dag, og såg det eg trur er hoa, ligge på botnen flat på sida, trudde ho var død, eller nær døden. men så satt eg der og såg på ho og lurte på ka som skjer. da kvikner ho til og tar seg ein svømme tur, for så og legge seg tilbake på samme plassen.

rett etterpå legger eg merke til mykje bobler, noko som eg med en gang tenkte kunne vere eit skumrede. ser og att dei har lagt sand på mange av blada som er på eine planten.

er dette normal oppførsel på hoa, eller er ho sjuk?
er det eg ser ein del av paringsleiken/ritualet?
eventuelt ka skjer?

Cato


hei! veit ikke helt hva som skjer, men d kan være at hoa har blitt jaga mye rundt av hannen og er sliten av den grunn. har ikke drettet gurami så jeg har ingen erfaring med dette. bare sier hva jeg tror.
Det høres ikke ut som lek for min del. Når mine perler leker bygger hannen først skumrede, så "danser/snor" de seg rundt hverandre, før hu legger eggene.

Heller mer mot enten feil vannverdier eller at hun blir jaget. Når sjekket du vannet sist, spesielt nitritt? Hvis profilen din stemmer og du har 4 perlegurami i ett såpass lite kar, så er det stor sannsynlighet for at hun er stresset av de andre..
Bedre tilstander
nei profilen stemmer ikkje helt, eg har 2 kar, der det bur 1 par Perlegurami i kvar, men det var vannverdien. hadde ikkje gått til innkjøp av slikt utstyr, så fekk en kompis til å teste vannet. samla alle i det andre karet, og hoa normaliserte seg etter ein 20-30min

verdiane er no tilbake i normalt nivå etter og ha brukt "salt".

takker for raskt svar
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap