Sky palettpar ......what to do?

Har et palettpar som går alene i en 120 liter. De er nesten ikke fremme. De svømmer raskt under neste "Skjul" når de skal en plass. De virker ikke syke, og det ser ut som de liker hverandre.
Hva kan man gjøre.......?
Flere fisk?
En hunn til?
Et par til?
Dempe belysningen?
Hvor mye lys skal de egentlig ha?
PH - 7.0
GH - 9-10
Håper på svar snart!
Ha ihvertfall i litt fler fisk. En fin stim med tetra eller noe f.eks. Da vil det ikke virke så farlig i tanken. Som at all fisk har gjemt seg.
Ok,takk for svar! Hva slags tetra annbefaler du? Eventuell annen fisk ( vet at cory ikke funker,siden de ikke skjønner hvor de ikke bør være) :-P
Jeg har hatt de sammen med glødebåndstetraer før. Blir vel et par paletter i tanken her nå også men nå blir det nok rødmunnstetra. De stimer visstnok bedre Tror vel ikke typen tetra/stimfisk er så nøye. Finn en fisk du liker og ha en gruppe med disse Lag deg et par kokkosnøtthuler også om du ikke har som de kan bo i.

Nå hadde jeg litt større tank enn deg men jeg har hatt paletter sammen med coryer før. Det gikk greit det. "Del" opp bunnarealet i tanken med en rot, beplanting eller noe sånn at det blir greiere territoriegrenser ihvertfall.
Takk for svar! Blir nok kanskje rødmunntetra da! Tanken er vel for liten til en ciklidepar til .........?
Mer enn ett ciklidepar i så liten tank er dårlig ide. Jeg har 190liter og jeg ville aldri hatt mer enn det ene parret jeg har nå. De jeg har har det helt fint og er ikke redde eller noenting.

Jeg har en stim rødmunstetra, synes de stimer greit. Kanskje derfor palettene ikke er redde? Vet ikje.

Prøv å kjøp en stim på rundt 10 rødmuntetra og put oppi, da blir det ihvertfall liv ^^
Ok,takk for svar! Greit å få vita fra dem som har erfaring med Paletter! Da bli d nok d! Forresten,....har lysstyrken noe å si?
Da var Rødmunnene kommet i karet! ( bare 8 enda, siden dem ikke hadde flere) Ser ut som de stimer bra allerede. Og Palettene har vært fremme flere ganger, og til og med sagt litt ifra! Takk for råd!!!
Opplevde det samme
Hei
Jeg opplevde det samme med mine. Hadde dem i en 60 liter og fulgte rådet med kun ett par. Da var de aldri framme.

Jeg satte inn en liten stim med kileflekkrasbora. Da kom de fram.

Så flyttet jeg dem over i en 115 liter, og vips ble de kjempefornøyd og har nettopp fått yngel
Så bra at det funket da

Ja det er vel ensomt og skummelt aleina i et stort akvarium hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap