Alternativt for til cory-yngel?

Hei!

Fant et lite dusin med cory-egg fra Paleatus i akvariumet, lykke og engstelse!
Har lest om oppdrett på corydoras i flere tråder, men har likevel noen spørsmål.

1. Jeg har ikke tilgang på Artemia, hva kan jeg gi istedet for? Har JBL/Tetra tab/tabimin, discus granulat og babyfish food excel (replaces Artemia står det på boksen, Perlegurami-yngelen greide seg med det). Har også mye Java mose i rekekaret, hørt at den inneholder mye mikro-organismer som yngel kan livnære seg på, kan det lønne seg å ha en dott av den i når plommesekken blir brukt opp?¨

2. Hvordan holde jevn temperatur på plastboksen? Nå står den på lysarmaturet. Kan flytte den på badet, men romtemperaturen svinger mye der også.

Takker for alle svar!
Miks av javamose og finknust TabiMin bør gjøre susen av det du har tilgjengelig.
takk Janne, skal prøve det
(skrivefeil)
Lars Jamne*

Et spørsmål til kommer opp, trenger jeg å bytte og rengjøre soddbøtta hver dag når de er egg også? Har ikke gjort noe annet en å la luftesteinen gå oppi bøtta, dannes det bakterier likevel?
Tror den bør rengjøres hver dag, jeg klekker mine corydoras i 20-30l akvarier med sand. For min del er det enklere enn de små beholderne som mange andre sverger til. Da bytter jeg kun litt vann, og rengjør aldri sanden eller noe. Men i en plastbøtte vil det nok komme bakteriefilm...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap