Noraq ph/kh pluss? hvor mye og hvor ofte ?

Kjøpte dette produktet, men jeg er usikker på hvor mye og hvor ofte jeg skal tilsette det i akvariet. Og om det skal tilsettet bare i en liten periode til vannet er stabil i ph og kh, eller o det skal tilsettes jevnlig over en lengre periode?
Noen som kan hjelpe ?
Det er rett og slett umulig å svare på utifra den magre infoen du har gitt.

Det produktet du nevner er ikke automatisk sånn at det er noe ALLE akvarister må og skal bruke. Langt i fra. Hadde JEG brukt det f.eks, hadde fiskene mine mistrives.
Det er stort sett noe som brukes av folk som holder bestemte arter fisk, som trenger ph og kh som er høyere enn normalt. Eller hvis man har veldig surt kranvann der man bor, noe som ikke er så veldig vanlig.
Mengden man skal tilsette avhenger selvsagt av hva slags utgangspunkt du har (vannverdier) på vannet fra før, og hvor høyt opp du ønsker at det skal gå.

To viktige spørsmål du må svare på:
Hva slags fisker har du i akvariet ditt?
Og hva er ph og kh i akvarievannet og kranvannet ditt fra før?

Tusenvis av fiskearter vil IKKE ha høy ph og kh, så det er helt avgjørende hva slags fisk du har, for om du skal bruke det produktet eller ei. Det er typisk noe man bruker hvis man har f.eks. Malawi-ciklider eller en del levendefødere (som tåler det meste egentlig, men ideelt sett gjerne holdes i litt høyere ph og gh enn nøytralt). For eksempel guppy, molly osv.

Hvem er det som har fortalt deg at du må kjøpe det produktet egentlig? Butikkpersonalet i zoobutikken? Men de vet vel ikke hva slags akvarievann du har fra før, så hvordan kan de si noe sånt?
Svar på spørsmål
Vi var inne på dyrebutikken med vannprøver og da sa de at vannverdiene var altfor lave.
Jeg har guppyer, sølvhai, kuhlii åler, ildhale, elefantfisk, gullfisk, praktbotia og krabbe.
Jeg vet ikke nøyaktig hvor lave vannverdiene var, men det var ikke bra.
Inaktiv bruker
Kan jeg spøre hvor mange l karet er?

Noe nav Dine fisker krever godt over 700l
Det er bare 120 liter, jeg er klar over plassen noen av dem krever, men det virkes ut som alle fiskene trives, og de som blir for store leverer vi inn på dyrebutikken igjen =) har netopp levert inn en pleco som begynte å bli størrelse på.
Da bør du selv teste vannet i karet, Camilla, så får du vite helt nøyaktig hvilken pH vannet ditt holder. Jeg anbefaler deg å kjøpe en slik pH-test

Spock
Kan jeg spøre hvor mange l karet er? Noe nav Dine fisker krever godt over 700l

Dette har da ingen ting med hva trådstarter egentlig spør om, Spock?!

Tilfeldig bekjentskap
© amr
Reklame for plussmedlemskap