Har jeg plass til fluval fx-5?

Jeg trenger litt hjelp av noen som har Fluval FX-5 - kan dere ta mål av hvor stor plass man MÅ ha til dette filteret? Jeg har ikke lyst å måtte sette det utenfor skapet.
Jeg har 43 x 37 x 58 cm. (dybde, bredde, høyde) til rådighet - er dette nok til filteret + slangekoblinger og sånn?
n5k
Jeg trenger litt hjelp av noen som har Fluval FX-5 - kan dere ta mål av hvor stor plass man MÅ ha til dette filteret? Jeg har ikke lyst å måtte sette det utenfor skapet. Jeg har 43 x 37 x 58 cm. (dybde, bredde, høyde) til rådighet - er dette nok til filteret + slangekoblinger og sånn?


Hei. Tok noen raske mål av pumpen min. H:56 B:38 D:38 men motoren stikker ut ca 10 centimeter i bånn . (10x5 cm) Har kanskje tatt litt gode mål for og være sikker. men ser ikke ut til at du får plass til motoren som stikker ut i bånn.
Det skulle kunne gå med et "nødskrik"!

Var nede i kjelleren ( Har 4 stk fx - 5 ) og målte.

Total høyde på filteret inkl. slangekobling er 54 cm. Dette går.
De andre målene er 40 og 36.5 cm. så dette skulle også gå, men på bredden har du kun en halv cm. klaring! Men det er håndtakene som stikker ut 1 cm. på hver side så disse kan du sage litt av.

- Tore -
Hmm... tricky... Takk for hjelpen, folkens! Får se hva jeg finner ut av. Kan kanskje sage litt ut av den ene veggen i skapet og. Vi får se. Noe må gjøres, ihvertfall. Malawiene griser for mye for Eheim Pro3 2075, som jeg har nå...
Har foretatt en kontrollmåling og justerer filteret + motoren fra 40 cm. til 42 cm.

Det burde gå, men er litt avhengig av hvordan du plasserer pumpa i forhold til gjennomgang for slanger o.l.
Ville nok lånt en pumpe for å teste ut!

- Tore -
Nyaktig mål
kopierte hva det stod om fluval fx5 fra en dansk webside

Tekniske oplysninger:
Ydekraft: 48 Watt. Maks. gennemstrømning: 3500 l/h. Egnet til akvarier op til 1500 liter. Filtervolumen: 20 liter. Mål: L 33 x B 37 x H 44,5 cm.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap