Nytt juwel 240l i hus!

Da er stuekaret kjøpt, her skal jeg begynne med 25 demasoni

jeg trenger tips til hva dem spiser? tenkte og lage maten selv, vet at di ikke må ha formye proteiner ..

jeg har bestilt bakgrunn hos akvadekor,com nr D4 den er nok ikke helt biotopp riktig men synes den blir fin i mitt kar

har skal jeg filtere bak bakgrunnen med 2 power heads en på 2000l ph og en på 1700l ph.

setter pris på alt av tips
Aleksander Hagland
Da er stuekaret kjøpt, her skal jeg begynne med 25 demasoni :) jeg trenger tips til hva dem spiser? tenkte og lage maten selv, vet at di ikke må ha formye proteiner .. jeg har bestilt bakgrunn hos akvadekor,com nr D4 den er nok ikke helt biotopp riktig men synes den blir fin i mitt kar :) har skal jeg filtere bak bakgrunnen med 2 power heads en på 2000l ph og en på 1700l ph. setter pris på alt av tips :)
da har jeg fått bilder på Mail.. Venter spent på posten
Har sett på disse flotte blå fiskene, men aldri holdt de selv. Men de jeg har snakket med og som har slike gående forteller at de bruker squash, agurk og bladsalat. Dette må festes til ett eller annet, slik at det lett kan fjernes før det råtner. Jeg bruker agurk i mine kar , men da til Ancistrus sp. Spirulina skal og være fint. Som hovedfor ser jeg HBH Natural Veggie Flake Premium ofte blir brukt på andre forum.
Mat
Kristian Nordtømme
Har sett på disse flotte blå fiskene, men aldri holdt de selv. Men de jeg har snakket med og som har slike gående forteller at de bruker squash, agurk og bladsalat. Dette må festes til ett eller annet, slik at det lett kan fjernes før det råtner. Jeg bruker agurk i mine kar , men da til Ancistrus sp. Spirulina skal og være fint. Som hovedfor ser jeg HBH Natural Veggie Flake Premium ofte blir brukt på andre forum.
så bra takker for tipset, da får jeg ta meg en tur på butikken. Bladsalat mener du da spinat ?
Rekemix
Jeg gir mine en rekemix. Rekemixen består av ca 1/3 reker med skall og 2/3 erter sammen med litt spinat, brokkoli o.l. I tillegg noen dråper flytende multivitamin for fugler, en teskje c-vitamin-pulver og litt plantebasert stivelse (agar-agar på internasjonale matforretninger). Tilsammen 1 kg fór.
Takk får tips fiskene elsker det nye foret jeg har desverre bare fått tak i bare 9 demasoni, men har bestilt flere. Har også kjøpt 8 golden synes fargene går fint i sammen. Igår fikk jeg montert bakgrunnen i karet, ble utrolig fornøyd med resultatet. Anbefaler alle som kan og anskaffe seg en bakgrunn fra akvadekor. Utrolig bra service og kundefokus, du får den akkurat slik du ønsker for en billig penge jeg legger ut noen bilder av mitt resultat (mobilkamera) ikke di beste men det er det jeg har venter på steiner som passer i forhold til fargene 4 ukers leveringstid blir gal av og vente
Her har jeg laget filtere bak bakgrunnen, flere seksjoner med blåfilter grov og fin type. Sirkulasjonen er på 3700l
Bakgrunnen er knallflott syns jeg. Er hullene i bakgrunnen så dype så yngel kan søke tilflukt der om de blir jaget av større fisk ?

Vh Roger
Bakgrunnen er kanonflott den. Hvor dype er hullene i bakgrunnen?
Er hullene i bakgrunnen slik at yngel kan hjemme seg i hullene om de blir jaget av større fisker?

Vh Roger
Hei Roger.
Tusen takk jada di varierer fra 10-16 cm saa her er det gode hjemme plasser
Har nettopp solgt mine Demasoni etter å ha hatt de i litt over året.
Startet med 20 stk.
Da de ble kjønnsmodne , startet rekkene å tynnes litt ut. Det er en veldig aggresiv
ciklide , som må ha mange gjemmeplasser , så anbefaler mye stein av forskjellig størrelse.

Liker bakgrunnen din veldig godt. Har selv bestilt min bakgrunn av Florian , og han er en meget dyktig mann.

Jeg var nedi 12 Demasonier , før det pluttselig dukket opp yngel som hadde gjemt seg i bakgrunnen. De gjemte seg der helt til de ble store nok til å ikke passe i munnen til de andre , så når jeg solgte de , var jeg oppe i langt over antallet jeg startet med.

Jeg foret de med Malawi flak fra Tropical , agurk , swuash , og en egenmixet rekemix (søk på forumet etter oppskrifter hvis du vil prøve deg)

Persjonlig er Demasoni min favoritt Mbunas , med duverden for ett temperemang og persjonlighet på de fiskene...

Stikkord for å lykkes er : mange gjemmeplasser og fordeling hanner/hoer.
Takk får tips da har jeg godt til innkjøp av 15 kilo exstra Stein (honey comp) heter den utrolig flott Stein masse fine hjemmesteder til fiskene... Er d noen her ute som har peiling på hvor jeg får kjøpt t8 lysrør til en litt rimeligere penge, en dyrebutikken? De må være 107cm siden dette er juwel sine lengder... Irriterende lurer på om d går an og korte ned motak til stander størrelse
Det utenkelige. maks uflaks
Jeg ligger på sykehuset, med en infeksjon..og så ringer kona. Det utenkelige hadde skjedd. Hun var helt febrilsk! Nei heldigvis hadde ikke akvariet sprukket... Men bakgrunnen hadde klart og slite seg løs, og presset opp hele lysarmaturet og pumpa sprutet vann ut på gulvet. Hun viste ikke hva hun skulle gjøre så jeg ba henne om og ta strømmen til pumpen først. Jeg kjente angsten bre seg over meg og kontaktet sykepleier. Nå måtte jeg overtale henne om og få gå hjem et par timer og få kontroll på situasjonen. Etter 5min frem og tilbake fikk jeg omsider gå, hun var veldig forståelsesfull.

På vei hjem sviver d mange tanker.. Jeg vet at topprammen til juwel Rio er med og støtter opp mot vanntrykket og nå er det over 200liter vann som presser på. Og værst tenkelige senario er at det havner på stuegulvet.. Og ikke minst alt den stakkars fisken!!

Jeg kommer hjem og heldigvis er det ikke så ille!! Jeg starter med og tappe vann. Angsten slipper taket og jeg begynner og få kontroll og puster omsider ut det var nokk ikke det lureste og feste bakgrunnen slik jeg hadde gjort, og Andbefaler INGEN om og gjøre slik jeg har gjort.. Jeg skulle ha tatt et bilde men det tenkte jeg ikke på der og da. Men nå har jeg festet den på bakveggen. Slik det skal gjøres. og kjøpt en ny sunsun utvendig filter som drar ca 2000lph. Og ikke minst fått mere plass til fiskene. Legger ut bilde av akvariet nå og må si at jeg er mer fornøyd, nå så flax i uflaks kanskje ?
Skrekk og gru.
Enda godt det ikke var så ille som først antatt, men allikevel..
Det er superviktig å ta masse silikon på bakgrunnen da man fester den. Har selv opplevd at ene bakgrunnen på filtret løsnet pga jeg valgte å ta noen dotter her og der, mens selve bakgrunnen hvor jeg gjorde helt annet mønster(sikksakk med dotter her og der). Det er så kjipt å tømme hele akvariumet og re-silikonere igjen så jeg misunner deg ikke

God bedring iallefall
Flax
Ja godt vi lærer av feilene vi gjør. Jeg brukte 2 hele tuber med silikon denne gangen. Så det burde holde:p

Takk for det
Prinsessen av burundi
Nye flokken som flyttet inn i går di skal gå i et resun dm 320, til di blir store nokk. 14 stk prinsessen av burundi.
Tilfeldig bekjentskap
© Ronny Bjercke
Reklame for plussmedlemskap