Hvordan få riktig gH-verdi?

Nå har jeg i dagesvis prøvd å få mitt nye malawi-kar klar for fisk men klarer ikke å få riktig gH-verdi. Jeg har hatt oppi ørten pakker natron og en pakke gH-salt, men har ikke kommet høyere enn 5 dH - jeg skal jo ha 10! Er det noe jeg gjør feil eller skal jeg bare fortsette å ha i alt dette? Er det noen faktorer som påvirker natron/gh-salt?
Har du prøvd gH-pulver? Det fungerer fint her
Tror det var det jeg hadde oppi i går, var sånn pulver som skulle øke gh med 5 dH. Etter mange timer var det gått fra 3 til 5...
Søk på alabastgips på panduro.
Jeg bruker den til å øke GH både i malawi karet samt andre kar som trenger det. Det skal veldig lite til og den holder seg stabil og fin en stund. Så kan man putte litt oppi hver gang man har vannbytte. Det lønner seg å blande den litt i vann før man heller oppi så man ikke får grå klumper nede i sanda.
Hva med kalksten? Sand/grus med kalk i? har du noe av det?
Ja, jeg har lurt på kalkstein men hvor får man tak i det? Nå har jeg prøvd med gips og det ser å til å funke, må bare prøve meg fram til riktig mengde.
Kalsium klorid
jeg økte gh i mitt plantekar med calcium chloride(CaCl2). Dette kan du kjøpe på apoteket.
Tilfeldig bekjentskap
© Terje Aareskjold
Reklame for plussmedlemskap