Problemer med golden?

Lurer på om noen har opplevd at Labidochromis caeruleus, bedre kjent som Golden, spiser på rygg-finnen og/eller halefinnen til andre fisker?

Vi har to akvarier, begge inneholder Golden, og noen fisk ser ut til å ha blitt tygget litt på. Lurer på om det kan være Golden sitt verk.. ??
Du kan ha rett.
En ting er at Malawiciklider er i stand til å flise opp hverandre generelt. Noe annet er om det faktisk skjer. Dette er blant annet avhengig av personlighet, alder, om det er en hanne som er i lekshumør - og vil jage bort andre hanner.

I et akvarie er det alltid begrenset plass, og ofte er rådene om hvor mye plass fiskene trenger basert på hvor langt de vil jage andre konkurrenter bort - eller hvor langt unna en rival må være for å bli noenlunde trygg. Malawiciklider er ofte villige til å jage motstandere langt - og av og til finne på å gjøre krav på hele akvariet. Kanskje tilbyr du litt for liten plass til Golden? Er det forresten bare Golden som blir skadeti finnene?

Ellers sjekket jeg profilen din og så at du hadde kinesisk algespiser. Jeg hadde en slik en for lenge siden, og den angrep andre fisker og sugde seg fast til de. Jeg vet ikke om denne også kan være en mistenkt, eller om den ikke går på ryggfinner....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap