- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Sand eller grus?
Sand eller grus?
Postet 08.04.13 kl 21:44
Hei, jeg liker sand best fordi det gir mest muligheter. Mange fisk er avhengi av sand, som corydoras som må ha sand for å ikke ødelegge bartene, eller cicklider m.m som siler sand gjennom gjellene eller kuhliåler som graver seg ned i sanden.
Jeg synes sand også ser penest ut.
Algene kan kanskje komme av for mye lys? Lys bør være under 10 timer, helst 8-10. Eller kanskje du ikke har noen algespiser?
Jeg synes sand også ser penest ut.
Algene kan kanskje komme av for mye lys? Lys bør være under 10 timer, helst 8-10. Eller kanskje du ikke har noen algespiser?
Postet 08.04.13 kl 21:54
Takk for svar.
Tusen takk for svar!
Men jeg har 4 bittesmå alge etere, men jeg tror det kan være på grunn av lys at det er masse alger! Sa Tusen takk!
Men jeg har 4 bittesmå alge etere, men jeg tror det kan være på grunn av lys at det er masse alger! Sa Tusen takk!
Postet 08.04.13 kl 21:57
Postet 08.04.13 kl 22:02
Postet 09.04.13 kl 16:43
Postet 09.04.13 kl 17:26
Er en del fisker som skal ha sand så om du har valget mellom sand og grus så er det ingen tvil om hva jeg ville ha valgt.
Med grus så vil matrester og bæsj havne imellom og vil da ligge å mugne.
Kjøp biltema sand, 17KG for 70kr. Billig, pent å se på og lett å holde ren. Tror de fleste bruker den grove typen her inne.
Med grus så vil matrester og bæsj havne imellom og vil da ligge å mugne.
Kjøp biltema sand, 17KG for 70kr. Billig, pent å se på og lett å holde ren. Tror de fleste bruker den grove typen her inne.
Postet 09.04.13 kl 19:03