Dele karret i to. hvordan?

Hehe. Tips som involverer vinkelsliper, øks og annen moro er i første omgang ikke det jeg ser etter

Har en 110 l jeg kunne tenkt meg å holde to typer Apistogramma i. Må ha noe som gir vanngjennomstrømning og samtidig holder fiskene fra hverandre. Om det lar seg gjøre så er det jo supert om yngel heller ikke kommer over "to the other side".

Hvordan ville dere gjort dette?
Vil tro at 55l er litt i det minste laget for apistoer, iallefall de fleste av dem. Ellers så er det nok ikke lett å lage noe da du bare skal ha 1 pumpe. Den må kunne både suge inn og blåse på begge sider så om du skal dele karet så ville jeg ha valgt yngelsikker filter på begge sider.
Slenger meg med her
Jeg har også tenkt å dele en 110 L og lurer på det samme.

Skal ha yngel av forskjellig størrelse delt for seg + reker.

Har et utvendig filter som er yngelsikkret, et rør på hver side.

Tenkte kanskje det gikk med pleksiglass, og bore et hull som blir fylt med blåsvamp så vannet renner gjennom?
Det ble startet en tråd om dette for noen få måneder siden. Om du søker, finner du den sikkert.

Det finnes nett som kan festes med sugekopper. Selv har jeg delt en 250 liter for å ha to arter Apistogramma med samme krav til vannkvalitet ved å lime fast en glassplate til front- og bunnglass, men la det være en åpen spalte på ca 10 cm mot bakveggen. Der satte jeg inn en blåsvamp med en spalte slik at den satte bra fast på deleveggen og ble presset lett mot bakveggen. Om du så plassere innsuget til filteret i den ene halvdelen og utblåset i den andre, får du utmerket filtrering (både utvendig filter og innvendig hmf).

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap