Feil på armatur til juwel lido 120
Kjære kloke hoder der ute.
Mitt armatur slukket plutselig og helt uten forvarsel. Det er to rør i dette armaturet og kan ikke se for meg at begge rørene røk samtidig, så regner med at det er feil på armaturet. Noen som har erfaring med dette, evt noen som har klart å fikse dette på egenhånd eller vet hvor feilen ligger?
Har kjøpt dette brukt, så har ikke kvittering eller garanti.
Takker på forhånd for all hjelp dere har å tilby
Mitt armatur slukket plutselig og helt uten forvarsel. Det er to rør i dette armaturet og kan ikke se for meg at begge rørene røk samtidig, så regner med at det er feil på armaturet. Noen som har erfaring med dette, evt noen som har klart å fikse dette på egenhånd eller vet hvor feilen ligger?
Har kjøpt dette brukt, så har ikke kvittering eller garanti.
Takker på forhånd for all hjelp dere har å tilby
Postet 22.05.13 kl 22:25
Postet 23.05.13 kl 00:56
Postet 23.05.13 kl 00:59
Postet 23.05.13 kl 01:00
Postet 23.05.13 kl 09:26
Tone RingstadHos meg skjedde det samme med en annen type Juwel akvarie, da var det ene lysrøret gått, og dermed virket ingen av dem. Skiftet lysrør, og dermed var alt i orden igjen
Det samme skjedde nylig med mitt Juwel Lido, trodde armaturet var ødelagt, men var bare at ett lysrør hadde gått, så da virket ingen. Byttet det ødelagte, og da virket begge to igjen
Postet 23.05.13 kl 13:38
Sånn kan det gå...
Tok en tur til forhandler for å teste armaturet med nye rør. to nye rør ble puttet inn, men det hjalp ikke. Det ene røret forble mørkt og det andre bare blinket. Kjøpte nytt armatur til 880,- + reflektorer og dro lykkelig hjem. Endelig lys tenkte jeg. Men nei da. Forhandler hadde klart å sende med meg feil størrelse!! Så nå sitter jeg her og venter på at de skal åpne sjappa så jeg kommer meg ut for å få byttet. Med min flaks, så har de ikke riktig størrelse så jeg må vente til neste fredag for å få lys i tanken igjen
Postet 24.05.13 kl 09:33
Postet 24.05.13 kl 10:53
Postet 25.05.13 kl 00:45
Postet 25.05.13 kl 01:42
Postet 25.05.13 kl 14:39