Utslett på armen

Inaktiv bruker
Hei, jeg har fått et utslett på armen etter jeg har rensa akvarier på jobben de mater med mygglarver der men jeg bruker også mygglarver hjemme så jeg trur ikke det er det. Men de har andemat som er død på bunn da, men jeg har hørt at andemat kan gi utslett. Utslettet er først mange små bobler og en dag etter blir det rødt og det klør, det er ikke over hele armen bare litt å undersiden ed armen jeg driver nede i akvariet med så...

Takker for alle svar
Røde mygglarver er fulle av alergener, rører de ikke uten hansker....
Har du først reagert på røde mygglarver er det best å holde avstand har jeg forstått. Enten be gode arbeidskamerater gå over til sort myggis, eller investere i engangshanske lang fra Felleskjøpet. Har ikke undersøkt om de har lange hansker til flergangsbruk men det skulle ikke forundre meg...
Inaktiv bruker
Men det du sier her blir litt rart for dem mater bare med svarte myggiser, ikke røde eller hvite. Men er det mulig at det er andematen???
Klør av andemat
Det kan godt være at du reagerer på andematen Jeg gjør det, får ikke like kraftig reaksjon som deg men blir rød på huden og det klør.
Når jeg tenker meg om har jeg også fått litt kløe på armene om andematen har hengt litt fast når jeg har holdt på. Men jeg har alltid bare trodd det kom av at noen biter kan ha tørket og lugget meg litt ellernoe.
Inaktiv bruker
Takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap