Stein til nano akvarie

Hvordan stein som man kan finne i naturen kan man bruke i et akvarium/nano akvarie? Uten at det forandrer eller skaper hindringer i forhold til vannverdier etc?
Tror du kan bruke de fleste steiner du finner i naturen, ihvertfall i Norge. Det kan kanskje være lurt å styre unna stein som kan påvirke verdier i vannet, kalkstein f.eks. I hvilken grad denne steinen vil påvirke verdier, vet jeg ikke. Noen steiner kan inneholde mye jern (ofte rødbrun farge), det kan også være lurt å styre unna.

Ingen ting er bedre enn å finne sin egen stein i naturen. Man kan finne en mengde spennende bergarter i norge som tar seg svært godt ut i et aquascape. Det aller beste er at det er gratis, i forhold til den stive kiloprisen i butikken. Jeg blir stadig overrasket over hvilken pris man kan ta for gråstein....
Sand!!?
Jeg lurer på...ikke langt fra huset mitt, har jeg en fin strand, kan jeg hente noen poser med sand til akvariet mitt? Må sanden kokes? isåfall hvor lenge?
har et akvarie på 600l koster en formue å fylle det opp...skulle gjerne hatt mer sand egentlig
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap