Akvarium

Hallo, noen som vet et sted der de selger akvarium på 60 l billig?
Og om en sump eller et sånt lite akvarium under selve akvariet kan gjøre at det ikke kommer så mye alger? Eller om det kan pumpe vann opp i akvariet så det blir lettere med vannbytting?
60 litere selges billig brukt på finn.no
Ellers så er de ikke så dyre i butikkene heller

Men det algeproblemet kan løses ved å ha noen alge spisere, jeg har ikke problemer med alger i de akvariene jeg har otocinclus eller alge spisende maller
Det med algespisere er helt sant. Jeg kjøpte skokker med ancistrus nå de var på tilbud på tropegahen zoo. Hadde store algeproblemer før men nå er det for det meste fint. Anamo reker og sae er også flinke.
Takk for svar
Men har funnet et 11 liters akvarie til å ha kampfiski
Væææææææææær så snill å skaffe deg noe litt større.
Men jeg får bare masse alger og det er ikke gøy også mamma blir så lett sur når jeg spør om hjelp til å rense det!
Har desverre opplevd at jo mindre et akvarie er, desto større er sjangsen for at fisken dør på svært kort tid. Vil anbefale deg å kjøpe akvarium på ihvertfall 50-60 om du skal ha kampfisk. Har en skokk selv og dem stortrives når dem har et større område å svømme på enn å bare sture i ei "bøtte". Rengjøring blir det mindre av jo større akvarium du har da vannet ikke blir like fort "dårlig". Kan love deg at små akvarier er bare til bry
Vel

Det er masse triks for å unngå alger da. Algespisere som sagt. Unngå sollys. Unngå overforing. Bruk algemiddel. Jeg bruker algol fra jbl. Happylife har også masse middel der mye er spesialisert mot visse typer alger. Vasking med skraper eller filtervatt

men mamma blir også lett sur når jeg spør om en litt større akvarium jeg vet at fisken trives bedre men det har noe men hvor my penger man bruker fordi jeg er jo bare nybegynner og ikke akkuratt en som bruker masse penger på akvarium enda og jeg er jo bare 12 så jeg har ikke massevis av penger akkuratt.
Men må det være så dyrt å ha litt større akvarium da? Og hva er dyrt i dine øyne?

Kjøpt flere pakker med brukte kar jeg til ca 500 kr. Da er det snakk om 3 kar eller flere da. Har en 60 liter jeg burde fått resilikonisert, men det var det å gjøre det sjøl da. Får vist ikke somlet meg til å gjort det. Vurdert å gitt det bort i stede, men tiltak å legge det ut også.

Det som ofte koster er jo pumper. Det er langt til brukte pumper her og jeg er sjeldent ute og det klaffer sjeldent med mannen. Men har vært heldig å kjøpt kar og pumper fra Drammen området også for en tid siden. Får han en tur over så griper jeg jo sjansen. Slitsomt når jeg vet han skal til Haugesund fremover :P da må jeg jo tråkkle og se om det er noe annet jeg skal ha derfra (har akkurat kjøpt et føll derfra nemlig )

Alger synes jeg er lettere å holde vekk i større kar. Det er de små karene som sliter her. Dvs når er det ikke noe slit igjen siden alle kar er fra 60 og oppover :P
Åssen Kan jeg få vannskifte til å gå som en lek da? Renser Corydoras alger fra grusen?
Er dette fint? Veldig billig vertfall for 110 liter med skap. Kommer det noe særlig alger der? Har også tenkt litt på å lage sump av en 25 liter eller er ikke det noe spessielt lurt?
URL=http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=42786516]

Får ikke slettet fra den teksten over dette var fint men uten skap da men hva er sump til kan det få det enklere med vannskifte? Han/hun som selger dette selger utvendig eheim filter også.
Skal du bare ha et kar holder det lenge med ei bøtte og en hevert. Eller du kan kjøpe litt mer "automatisk" og ta det den veien. Har kun slange og suger en gang og går mellom karene jeg for min del, bruker lang slange da. Har ikke goddi å gjøre mer ut av det da jeg får dette til å fungere. Vannet går enten ut i badekaret eller ut vinduet, kommet an på årstiden. Forskjellige heverter, både automatiske og vanlige Når det er sagt, sjekk biltema, de har slanger som passer bra til dette de også og kan godt hende det er billigere.

Karet med siste link var billig, der får du masse for pengene. Ville løpt og kjøpt pronte om jeg ikke hadde bodd så langt unna. Orker ikke kjøre til Drammen i dag nemlig og kællen har sitti i bil i 12 timer så kan ikke spørre han spesielt ikke når han skal kjøre ut igjen i 5 tiden i morgen tidlig.

Sump har jeg aldri prøvd og har ikke egentlig tenkt å prøve heller. SÅ behov er jer ikke.

Alger kommer uavnhengig av pump/sump da. Her kan du lese litt om alger. Det finnes også mange andre som har både tråder og artikkler, men er vel denne artikkelen som er mest intr. Innlegg i forumet har jeg ikke tråkket da jeg fikk over 500 på treff der

Er stor fan av utvendig filter etter at jeg fikk meg et godt et. Selv kjøpte jeg i denne omgang Tetratec 700 til 180 literen min. Det blir nok flere i den str til de mindre karene på sikt også. Og da koble to og to av karene på samme pumpe. Men du finner mange gode innvendige filtre også. Men skal du ha kar på rundt 160 liter og mer vil jeg si at utvendig er best. Har prøvd innvendig og det var mye mer frustrasjon og jobb. Utvendig er nok glatt tingen der ja. Og helst litt større filter enn anbefalt, dog har jeg hørt så mye dårlig om tetratec 1200 så valgte alikevel 700, dekker vel opptil 250 liters kar så det er jo helt greit.
Vet du om det er lokk på dette?
Fiskmakker
Vet du om det er lokk på dette? [URLBLOCK1]


Nei det er ikke topp til det, men står en topp under til 2035 som passer. Sjøl ruker jeg glassplater på rammekarene mine, synes det er helt greit og holder lenge, men har gjennomført stil på det da
ok fant ett annet akvastabil 160l med full lysarmatur og utvendig pumpe/filter til 800-1000 kr
Hva gjør man med Apistogramma yngel? skal man ha de i eget kar? Hvor stort må det karet være da isåfall? åssen filter skal man ha til det karet? Trenger man planter/substrat/dekorasjon? Bare spør litt sånn i forhånd hvis noen lurer.
Loffa her inne er en av de som driver stort med apistogramma. Det han ikke vet tviler jeg på at man trenger å vite Kan absolutt anbefalle han.

åssen får jeg han hit da?
Tilfeldig bekjentskap
© Leif E. Johansen
Reklame for plussmedlemskap