Ny kampfisk!

Hei, jeg har vurdert å kjøpe meg en kampfisk en stund nå, og i neste uke skal det altså skje! Skal bare ha ei hanne, og regner med at akvariet blir rundt 15-25 liter, men jeg lurte på om det er stort nok til at han kommer til å trives? Har lest litt rundt på nettet og snakket med de på dyrebutikken (ja, vet at folk som jobber på dyrebutikken ikke er så mye til å stole på, men det er en gammel venn av mamma, i tillegg til at jeg jobbet der i arbeidsuka og han virker som han vet en god del og har mye erfaring) og ut ifra det tror jeg det er stort nok, men vil jo være på den sikre siden noen flere som har/har hatt kampfisk som kan gi meg noen tips når det kommer til mat, planter o.l.?
Jeg ville sagt at det er for lite.

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5183

Basen sier 60 liter. Er det mulig du kan gå opp til 40 liter? Jeg tror det hadde vert flott for fisken.

Når det er sagt så har jeg sett kampfisk bli solgt i akvarier på 2 liter og som skal henges på veggen som et bilde. Jeg kunne ha filleristet betjeningen der og da
Tusen takk! :)
Bare 2 liter?! Fisken må jo vantrives, stakkar. Minner meg om da jeg så noen som solgte et 1/2 akvarium inni en iPod høyttaler, det er jo rene torturkammeret!
Tusen takk for hjelpen, skal se hva jeg får tak i
Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap