Hjelp til valg av elektrisk slamsuger

Hei, jeg har 5 akvarium (10l, 50l, 60l, 120l & 450l) og ønsker en sånn slamsuger man kobler til vasken så den sikfter vann selv, ønsker også å ha en kapp på den sånn at den fyller på vann også.

Sliter litt med å bære bøtter, får vondt i nakke/skuldre. Men spessielt ved å fylle på. Så det viktigste er at den fyller vann. Jeg kan jo ikke slamsuge i et yngel/reke kar med en sånn. pga. at da vil de rekene eller ynglene jeg er så uheldig og slamsuger til å dette ned i sluket. Så det viksigste er at den fyller på vann.

Noen som har forslag? (vil IKKE lage hjemmelaget)

Her er en : http://akvaforum.no/images/forum/35444_641131_3.jpg
Du har ikke noe sluk som er lavere enn akvariet? Å bruke fallhøyden er både billigere og mer pålitelig enn å bruke pumpe.
jo, men tenkte å bruke slamsugeren til å fylle på vann...

Noen som har erfaring med JBL aqua in and out?
Trenger du pumpe for å fylle på vann da? Skulle tro det var mer enn nok trøkk i krana, det er det i hvert fall hos meg.

Bruker denne til påfylling.
Kampfisk
Trenger du pumpe for å fylle på vann da? Skulle tro det var mer enn nok trøkk i krana, det er det i hvert fall hos meg. Bruker [URLBLOCK1] til påfylling.


Trenger ikke pumpe, men slange ja Tenkte at det er praktisk med slamsuger med det samme. Kan jo slamsuge 120l og 450l med den. Pluss at jeg kan fylle på vann med denne slangen, bare å vri på bryteren. Da slipper jeg å bære noen bøtter (bare til yngel/reke kar)
Jeg bruker Marina sin Aquavac - mye det samme som jbl sin vil jeg tro..
Dra å kjøp deg en, vannskifter går som en lek!.
Selv har jeg en slamklokke fra Eheim koblet på en 10 meters slange fra Biltema. Tyngdekraften får vannet fra akvariet og ned i sluk på badet. Ved påfylling kobler jeg Biltema-slangen på krantilkoblingen som jeg linket til i forrige innlegg, og bruker vanntrykket fra krana til å få nytt vann inn i akvariet igjen. Billig, enkelt og ikke minst pålitelig.

Jeg må innrømme at jeg sliter litt med å forstå hva du trenger pumpe til (jeg går ut fra at "elektrisk slamsuger" betyr "slamsuger med pumpe"), med mindre du mangler en sluk som ligger lavere enn akvariet.
Holberg
Jeg bruker Marina sin Aquavac - mye det samme som jbl sin vil jeg tro.. Dra å kjøp deg en, vannskifter går som en lek!.


Ok Tusen takk

Kampfisk: nå skjønner jeg, beklager mente ikke elektrisk, men sånn som man kobler til krana osv, skrev visst litt feil. Det er ikke noe pumpe i den, er en slange (med slamklokke) med kobling men kobler til krana så skrur man på vann så man får sånn sugende effekt. Så kan man skru av vannet og legge den i sluket å går vannet av seg selv. Så kobler man på slangen på krane, skrur på en bryter, så fylles akvariet på igjen

Må få overtalt pappa til at dette er et godt kjøp.
Slamsuging uten støm eller fall mot sluk..
Jeg bruker Marina AquavaVAC.. Det er en slange som passer på di fleste kraner, og som fungerer etter injectorprinsippet. Det vil si at jeg tømmer og fyller karret med trykkert fra kjøkkenvasken. Trenger verken fall eller strøm. For meg er det uklart at noen bruker andre metoder. Jeg tømmer og fyller opp mitt 120liters karr på 10 min, da har jeg tatt med den tiden jeg bruker på å finne frem slangen å koble den på.. Jeg søler heller ikke en dråpe vann på jobben..



http://www.google.no/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&docid=1sVM6fmFkmTwzM&tbnid=wDvFmk3pyNuBkM:&ved=0CAYQjhwwAA&url=http%3A%2F%2Fwww.wag.com%2Ffish%2Fp%2Fmarina-easy-clean-water-changer-111997&ei=9-VWUrGkAqyQ4gSjy4CQDA&psig=AFQjCNH6XTkvMmEgM2Kz7HCqeTgoeacxCQ&ust=1381513079079948
Man skal være forsiktig med å bruke GARDENA Adapter på kraner med svingbar tut. (f.eks kjøkkenkraner) Dersom man har avstegning på slangen blir det mye motstand i røret, og det sliter på pakningene til kranen
Kjekt å vite. Heldigvis har jeg verken kran på slangen, eller sving på krana.
Espen
Man skal være forsiktig med å bruke GARDENA Adapter på kraner med svingbar tut. (f.eks kjøkkenkraner) Dersom man har avstegning på slangen blir det mye motstand i røret, og det sliter på pakningene til kranen :)


Takk Da skal jeg finne noe annet enn den, blir vel så jeg må bruke hageslange likevel Kan jo bare bruke en vanlig kobling til krana på badet
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap