Hva er det greit å gi akvariefisk fra matbordet?

Kan man gi ferskvanns yngel litt kokt eggeplomme?
Kan man gi ferskvannsfisk litt egg fra frosne reker vi renser selv fra havet og litt kokt eggeplomme?
Hvordan kan man lettest få laget larver etc selv hjemme feks i mel eller annet av insekter vi naturlig har rundt oss?
Andre råd og tips mottas med takk. Vi gir fiskene litt erter og lurer også på om kokte risikorn man klemmer flate er ok?
Pla
Kan man gi ferskvanns yngel litt kokt eggeplomme? Kan man gi ferskvannsfisk litt egg fra frosne reker vi renser selv fra havet og litt kokt eggeplomme? Hvordan kan man lettest få laget larver etc selv hjemme feks i mel eller annet av insekter vi naturlig har rundt oss? Andre råd og tips mottas med takk. Vi gir fiskene litt erter og lurer også på om kokte risikorn man klemmer flate er ok?

Interessante spørsmål...

Jeg har selv gitt kokt eggeplomme utvannet i vann. Gitt i små mengder, men bør renses bort ofte synes jeg...

De andre spørsmålene dine håper jeg andre kanskje kan svare på! ?
Kokt eggeplomme funker fint til yngel, men griser til vannet ja.

Frosne reker og fiskekjøtt skal gå bra, i hvert fall så lenge det ikke er sprøytet fullt av krydderier, salt og konserveringsmidler.

Mange grønnsaker funker fint. Erter er bra.

Ris og pasta inneholder trolig for mye karbohydrater og for lite proteiner for de fleste fisk. Kan kanskje egne seg til noen karpefisker, men bør unngås for de fleste typiske "tropiske ferskvannsfisk". Kjør heller på med belgfrukter, altså erter, linser, bønner, osv.
Grønnsaker til små fisk?

"Kjør heller på med belgfrukter, altså erter, linser, bønner, osv."

Hvor store fisker er det snakk om? Skjønner jo at sånne svære akvariefisk kan mates med agurk og sånn, men hva med sånne 2-3 cm tropiske fisker? Du snakker om belgfrukter, skal de kokes eller hva? Jeg har bare matet fiskene mine med sånne fargerike, tørre flak...
spørs hva fisk du har da.jeg har kun maller og cory.
Gir dem erter,gulrot.spinat.blåbær.bringebær,squash,reker,agurk
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap