Pestsnegler

Hei i akvariet mitt har det bare kommet flere og flere pestsnegler jeg plukker ut ca 5stk per dag, Jeg tenkte litt på og kjøpe meg noen jegersnegler spiser ikke de pestsnegler??, Men blir jegersneglene spist av evt skalare,gullgurami,palletciklide og gibbiceps.
Nei jegersnelger blir ikke spist av noen av de fiskene.
Jegersnegler er trege.
Disse Jegersneglene. tar ikke mange pest snegler vi snakker 2 til 3 pestsnegler i uka per jeger snegle. og de formerer seg utrolig treigt.
Hvis dette er damsnegler, og du har en bra oppblomstring. Så er det en grunn til det. kjenn på glasset på insiden av akvariumet er det slimete, og glatt? Den hinnen er gobitten til disse sneglene.
Husk at disse sneglene er din gratis vaktmester. ja jeg vet det ser helt forferdelig når du har mange av dem.
Beste måten å bli kvitt dem på er å utkonkurer dem. Sett inn andre snegler som spiser maten dems fortere en dem selv.
Hvor mange pest snegler tror du at du har nå ?
jeg satt inn 20 jegere mot 250 pest. og de har ennå ikke kontroll over dem, etter 6 måneder er gått.
De spiser ikke Pest snegle egg.

Eventuelt går det å ha praktbotia eller annen snegle spisende fisk.
Om miljøet i akvariet tillater det da selvfølgelig.
Jeg slet med samme problem og anskaffet 6 pakistanbotia. De renset karet (900 l) i løpet av et par uker.
Hei jeg tenkte og kjøpe meg 4-5 dvergbotia i morgen siden jeg bare har et 70 liters akvarie skal kjøpe 200l snart men tror du dverbotia går sammen med scalarer, gullguramier, palletciklide og gibbicepss???

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap