Veldig syk slørhale-aner ikke hva det er.. hjelp

Den siste uka har den ene slørhalen min fått disse svarte flekkene på kroppen og slørfinnene ser nesten oppspist ut. De siste 2 dagene har jeg også lagt merke til at buken under har begynt å synke inn mellom finnene og den har fått knekk i ryggen og ned mot halepartiet. Har isolert den fra den andre fisken og medisinering fungerer ikke Får skikkelig vondt av å se den slik og lurer på om avliving vil være det beste for den hvis den ikke viser tegn på bedring de neste timene.
Er det noen her inne som vet hva dette kan være? den er ivrig etter mat, men virker som den sliter med utligning og sturer en del.
Har ikke sett noe som kan tyde på mark/orm når jeg har studert den mens den spiser.
Er nok lite håp for denne stakkar, men hvis noen kan svare på hva dette er, så er det til stor hjelp hvis dette skjer igjen.
Huff, den så syk ut, ja...
Orm er et alternativ.
Jeg har også lest om svarte flekker, finnesvinn og bøyd rygg på gullfisk som en ettervirkning av nitritt- og/ eller amoniakkforgiftning eller dårlig/ensidig kosthold, men vil tro det må være ganske ille før det går så langt...
Hvis du bytter vann ukentlig er det jo litt rart om det er forgiftning.
Har den bodd med fisker som stresser den veldig og dermed har sørget for dårlig almenntilstand?
Hadde jeg vært deg ville jeg avlivet fisken, gjort noen store vannskifter hos de andre fiskene den har gått sammen og deretter vurdert medisinering av disse (orm/ parasitter?)

Syk slørhale
Har tatt jevnlig dråpetest av vannet og Gh ligger på 7.5, Gh på 5, Kh på 6 og Nitritt på 0-0.3 så verdiene er optimale. Har en tempeatur på 22 grader pga annen fisk som går i vannet.
Har hatt ukentlig delskifte av vannet, men har vurdert å gå opp til annenhver dag til jeg er sikker på at de andre fiskene ikke er syke.
De 2 andre slørhalene jeg har oppfører seg som normalt og viser ingen tegn på den samme sykdommen, så kan ikke tenke meg at det er smittsomt, men man kan aldri være for sikker.
Jeg har en kattemalle som har en tendens til å "kile" slørhalene under buken, men de 2 andre viser ikke noe tegn på at dette plager dem og det har forsåvidt ikke den som er syk gjort heller. De får spesialfor for gullfisk og mygglarver siden jeg har en black ghost som kun spiser mygglarver i samme akvarie.

Har hatt fisk i mange år, men har aldri sett dette før på noen av de fiskene jeg har hatt (som er en god del :P).

Den bøter nok med livet i løpet av kvelden etter at unga har lagt seg så den får slippe stakkar.
Ser jo ut som du har full kontroll.
Håper de andre er OK, da, lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Leif J. Grangård
Reklame for plussmedlemskap