Kva fiskar vel me?

Me har gått til anskaffelse av eit akvarium; jewel 240 l, og står no til aklimatisering. I mellomtida kosar me oss med å lesa om ulike fiskar og planlegga kva me ynskjer å ha i karet når det er klart.
Men; det er jo så SINNSYKT masse å velga mellom, og for ein nybegynnar er det nesten umulig å orientere seg i kva fiskar som går i kva type vann, og kva fiskar som ikkje kjem i konflikt med kvarnadre.... (frustrert).
Me har tenkt at me vil starta med nokre maller (men veit ikkje kva for nokre) og litt reker, for deretter å kjøpa nokre fiskar.
Vert særs glad om de erfarne akvarie-folk vil gi meg nokre tips om kva som er gode nybegynnarfiskar
Er mye å velge i ja. Det kan være lurt å teste kranvannet, og legge opp til å holde fisk som liker seg i tilsvarende vannverdier.

Enkel nybegynner malle er feks ancistrus sp.

Har du tenkt noe på om det skal være sand eller grus? for om du har grus ekskluderer du corydoras. Det er morsomme krabater. Men de MÅ ha sand.

Når det gjelder fisk og reker sammen kan det fort bli til at fisken får kostbar mat.
Har ingen erfaring med å holde fisk og reker sammen, så kan ikke gi noen råd om det.
supert! Tak for svar
Me har grus i akvariet (sjå biletet).
Har sett nokon som hadde fisk og reker samtidig, men om dei vart etne veit eg ikkje noko om.
Noko å tenka på, ja.
Gullfisk?
Har lese at gullfisk er lette fiskar som går over eins med dei fleste, men at ein bør ha fleir enn ein. Kva vil det sei? To?
Vil ikke anbefale gullfisk da de etterhvert blir veldig store ,opptil 38 cm ,du kan lese litt her

Små reker blir lett til snaddermat for andre fisker ,men litt støtte reker kan gå fint fks. Gabonreke ,viftereker og Amanoreker. Disse vil ikke kunne formere seg ,men det er utrolige artige skapninger. Uansett så er ikke reker noe man setter inn i starten da de er veldig sensible ovenfor vannkvalitet og bør derfor være i godt innkjørte kar.

Som Jonas skriver så kan det være greit å vite vannverdiene i springvannet ,ph fks. da det da bøir lettere å kunne orientere deg om hvilke fisker som passer uten å trikse med verdiene. Dette går jo selvfølgelig an å justere ,men blir kanskje litt strevsomt når man er ny i "faget".

Enn videre så kan du jo se om du finner en hovedfisk som du liker veldig godt og da lettere finne andre fisker kan gå i de samme forholdene.
Mye lettere å kunne hjelpe videre også da .
Men spør i vei om alt du lurer på ,bedre en gang for mye enn en gang for lite.

Ellers, velkommen inn i en spennende verden
Plussmedlem
Det beste er egentlig det du gjør nå... Nemlig å finne fisk du synes er spennende og så spørre her. Flere skulle gjort det på denne måten.
takk
Har målt pH til 7,5.
Då lar eg vera å kjøpa gullfisk, og lar rekene venta inntil vidare.

Lurer på i forhold til algevekst; ønske jo selvfølgelig å unngå det, og lurer på om det er lurt å først kjøpe nokre algeetarar (som t.d. maller eg vart anbefalt over), og la det går ei stund før eg kjøper fisk?

Synest Sommerfuglciklide er veldig fin, men det står at den ikkje er så lett å ha, og at den er kjøttetande. Kanskje ikkje det beste å byrja med?

Eller Hongi? Ser den kan vera litt aggressiv under leik, men kanskje det går fint om eg bare har ein?

Synest den som blir kalla Selfinnemolly er veldig vakker, men at den er ein guppy, og eg har blitt fortalt at guppyar har blitt litt ødelagde i avl og at dei ikkje passar så godt til vatn på vestlandet då det er bløtt?

Ellers likar eg Gullbarbe, lineolata, rødmunntetra og kampfisk. Nokon av desse som er lurare enn andre?

Takk for svar! Eg set stor pris på help


Søk basert på ph og kar størrelse. Se om det er noe du liker, så kan vi begrense derifra.
Å hemme algevekst er det beste. Pass på å ikke gi for mye mat, juster lystiden til 7-8 timer i døgnet og ha en del planter så unngår man det meste av alger
Men det er dermed ikke sagt at du ikke bør ha algeetere. Finnes mange spennende og tøffe fisker her
Hongi vil ødelegge plantene dine...
Og siden den er en tøff Malawiciklide så vil den plage stort sett alt som ikke er Malawi og en del større enn seg selv. Det er ikke å anbefale. Malawier er ikke fredelige fisk, og "under lek" betyr stort sett hele tiden....
Gullbarbe kan nok anbefales til nybegynner, samme med rødmunnstetraen. Dette er stimfisker, og bør være en god gruppe. Ser det står 5 på gullbarben, men hvis den skal være blikkfanget i karet bør det etter mitt skjønn være mange flere. iallefall en 20 stk.

Skal du ha stimfisk syns jeg det er finere om en kan begrense seg til en art stimfisk, og heller ha en større stim av den. Da stimer de ofte bedre.

Og en ancistrus av noe slag. Artig fisk som også gjør nytte for seg
Her er det utruleg mange gode tips og råd. Nyttig!

Då byrjar me truleg med ancistrus sp og etter kvart enten rødmunntetra eller gullbarbe.

Jonas og Søvi; takk for lenke!
Eg les og lurer, men finn ingen eg likar betre enn andre. Dersom eg har enten gullbarbe eller rødmunntetra som småfisk tenker eg det held, og då vil eg gjerne ha nokre fiskar som er litt større også. Men synest alle med litt storleik enten et opp plantene eller dei andre fiskane, og det er litt upraktisk :P

Hmmmm....


Hva med perleguramier ,nydelige fisker

ja, den an absolutt vera eit alternativ. Er det nokon av dei andre eg har set meg ut (ancancistrus sp, rødmunntetra eller gullbarbe) som den ikkje kan gå saman med?

Kor mange bør ein ha? eint, to tre? Hannar og hoer saman?
Tror nok de andre skal gå fint sammen med de. Men rødmunnstetraene kan være litt vanskelige da de er veldig sensible ovenfor vannkvaliteten.


Ang. Guramiene så ville jeg gått for to hunner og en han.

Barber kan være finnenappere ,men mener å ha lest at gullbarbene er forholdsvis snill på den måten. Har ingen erfaring med de selv så her kan kanskje andre komme med innspill.
Cichlasoma boliviense ?
Cynotilapia afra ?
Discherodontus halei ?
kva med vanleg guppy? Er jo fargerike og fine.
Ha eller ikkje ha?
Guppy er pene de, men ganske skjøre. De har vært drettet meget hardt, så de tåler ikke så mye lenger.

De skal også ha hardt vann, mens tetraer skal ha bløtt og gjerne litt surt vann. Så de går nok ikke godt sammen.
OK.
Supert
Då startar me forsiktig med ancistrus sp og etter kvart nokre gullbarber og perleguramier. Kor mange fisk kan me ha i eit akvarie på 240 l. på sikt ?

Tusen takk for gode råd alle!
I dag flytta dei første inn...
I dag flyta dei første innbyggarane inn karet.
Eg lurer på: at maller et alger er fint. Og så står det at ein kan sleppe nedi litt agurk e.l. kvar veke.
I tillegg har eg kjøpt algetablettar.
Spm: kor mange og kor ofte pr fisk?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap