Nyoppstartet 180 l

Var å hentet meg et 180l akvarium i går- brukt. Det jeg lurer på er at jeg ser det er en annen pumpe som var med dette akvariet enn den vanlige standar pumpa. Kan noen fortelle meg hvordan denne pumpen fungerer? Følgte med en pose med slanger, og jeg må nok en tur på dyrebutikken å kjøpe filter til pumpen

Dyrebutikken hadde så klart ikke filter til denne pumpen inne, men fikk med noe filtervatt, som jeg kunne legge i de 2 "skuffene" i pumpen, slik at jeg kunne fylle oppi karet å begynne innkjørelsesprosessen
Filtermedie
Hei,
Her får du kjøpt filtermedie til dette filteret om du fortsatt trenger det.

Pluss et lite tips; på bildet av akvariet ser det ut som om du har satt det med baksiden frem. De to avlange hullene på toppen av den ene langveggen er til å lure slangene fra filteret samt ledningen for lysarmaturet gjennom, disse bør derfor stå inn mot veggen.

Lykke til!
Tor Anker Nilsen
Hei, [URLBLOCK1] får du kjøpt filtermedie til dette filteret om du fortsatt trenger det. Pluss et lite tips; på bildet av akvariet ser det ut som om du har satt det med baksiden frem. De to avlange hullene på toppen av den ene langveggen er til å lure slangene fra filteret samt ledningen for lysarmaturet gjennom, disse bør derfor stå inn mot veggen. Lykke til!
¨

Takk for det Etter et hel"#¤ uten like med den pumpa, skjønte jeg meg endelig på den å fikk den til å fungere. Vi fant også ut at akvariet stod bak fram :p Men syns det var så merkelig siden JUWEL merke stod på baksiden, og ingen merke på fremsiden

Eneste bekymringen jeg har nå med filteret, er at nå får jo filtervatten alle bakteriene/grumset, og ikke det filteret som egentlig hører til pumpa, siden jeg ikke fikk tak i dette.

I tillegg har jeg skjønt at akvariet bør bli stående tomt i 4 uker i innkjøringen, men har ikke komt over noe der det står noe om tiden det må gå viss en får MYE grums av et annet akvarie (?)
Fargen på bildet lyver veldig, karet er forj¤%# gul i dag også, trodde det skulle begynne å klarne, men den gang ei.

Denne fargen kom etter at jeg tok oppi grumsevann fra et annet akvarie som mildt sagt ikke har vært vasket på flere mnd (såg ikke igjen alle koi`ene som er i akvariet- for å gi en beskrivelse hvor skittent det var) - var heller ikke mitt kar, men naboen sitt ;p

Før jeg tok oppi dette grumsevannet, var vannet nesten helt klart. Så det er ikke "sky" fra sanden min eller lignende.



"Grumsevann" ? Bakteriene du trenger er det lite av i vannmassen, de finnes i filtermediene. Hvis dette akvariet var så skittent, har du nok fått med en del uheldige elementer i form av svevealger og/eller bakterier. Ser ikke så bra ut.

Det du trenger er filtergrums, det får man tak i ved å ta ut filtermedier og kryste dem i litt vann fra akvariet. Dette skal så helles i eget filter, eller man lar filteret gå i grumset en stund. Når dette er vellykket tar ikke innkjøringen mer en max en ukes tid. Men tror ikke jeg ville brukt filtergrums fra et så ustelt akvarium.
SilverShaded
"Grumsevann" ? Bakteriene du trenger er det lite av i vannmassen, de finnes i filtermediene. Hvis dette akvariet var så skittent, har du nok fått med en del uheldige elementer i form av svevealger og/eller bakterier. Ser ikke så bra ut. Det du trenger er filtergrums, det får man tak i ved å ta ut filtermedier og kryste dem i litt vann fra akvariet. Dette skal så helles i eget filter, eller man lar filteret gå i grumset en stund. Når dette er vellykket tar ikke innkjøringen mer en max en ukes tid. Men tror ikke jeg ville brukt filtergrums fra et så ustelt akvarium.


Ja, da har jeg rett og slett "driti" på leggen....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap