Led lys til mitt 20 liter rekeakvarie

Hei!
Noen som har tips til ledlys jeg kan kjøpe til mitt 20 liter rekeakvarie?
Gjerne mer enn 1.5 w som det jeg har nå da dette blir for svakt for plantene jeg skal ha. Og gjerne billigst mulig
Gjerne hiv med link til nettsiden jeg kan handle fra =)
Inaktiv bruker
Du kan se om du finner noe her: http://webzoo.no/nano_883.html
Har kikket på de der, men de er nok ikke ledlys
Inaktiv bruker
Hadde du sett i margen på venstre siden hadde du sett at det står LED lys der, men her kommer ny link: http://webzoo.no/led-belysning_884.html
Har sett på de, men ingen som passer for meg siden jeg vil ha bunndekkende planter som gjerne vil ha litt bra lys, gjernerundt 3-5 w, og til rett pris. Hadde håpet flere nettbutikker hadde noe da.. :-/
Inaktiv bruker
Kjenner noen som har den LED-lampen fra Eheim på 7W som gir rikelig lys til krevende planter. Har nettopp kjøpt nytt akvarium selv på 24 liter med det lyset og det gir bra med lys i mitt kar også.
Du kan også sjekke med Akvariekjelleren, Aquamanias, Dahl's osv
Det er sikkert supert det lyset ja, men er alt for dyrt for min del dessverre Har ikke over 1000 kr å bruke på lys. :/
Får bare fortsette å lete da..
Har sjekket de norske nettbutikkene du har nevnt men ingen som har lampe etter min pris dessverre
Inaktiv bruker
Da må du sjekke eBay og andre utenlandske nettsteder, kanskje du har mer flaks der og finner det du leter etter. vet at noen her inne bestiller fra et sted i Tyskland, men jeg vet ikke hvilken dessverre.
Du har denne hos webzoo.net
La med link rett til led lampen.
Har sett den men har 20 liter akvarie så den blir nok litt liten :-/ og så er lampa jeg har nå på 1.5w så blir ikke store oppgraderingen. Skulle gjerne hatt en på helst 4 eller 5 w og som passer til et akvarie på 20 liter
Men takk for tips fra dere begge. Får bare lete utenlands. Bare så synd det er vanskelig å finne noen som koster under 200 kr siden det er deg som er tollgrensa
Denne burde passe for deg. Er på 8W.
Ja den såg fin ut.
Må finne valutakalkulator og se om den er under 200 kr så det ikke blir dyredommer med mva og toll..
Takk for tips
Under 200 er den ikke. Du må betale 25% mva på verdi+frakt også. MEN...hvis du har slike høye krav, kan du jo ikke vente at det skal være omtrent gratis. Bra LED er dyrt ! Men denne var faktisk rimelig priset.
Nei, da vart ikke den så dyr likevel, hadde d ikke vært for den rådyre frakta
Har dessverre ikke mye penger å rutte med, så da må jeg ha høye krav for å kunne sitte igjen med penger til mat og regninger også..
Hadde tenkt 300-400 kr maks for en ny lampe. (og da frakt inkludert..)
Men ser ikke ut til at det finnes, så må vel droppe planter til rekene mine tror jeg da.. Jaja, får sette inn litt huler og plastplanter i stedet så det ikke ser så alt for øde ut der
Den jeg linket til er til opptil 20 L og er på 4,5 w..
Så det nå. når jeg sjekket på mob tidligere så kom den opp den som var på 1,7 w til 10 liter..
Takk for tips.. =)
Skal vurdere den =)
Finnes da planter som ikke krever all verdens lys?

Hvorfor MÅ du ha LED da?


Til et rekekar er det jo fint med moser, og det er flere av dem som ikke er så lyskrevende. Du kan jo også få plantene opp i høyden, slik at de får bedre lys ! Det går både med moser og rhizom-planter
Skal ha soil i og så ville jeg ha noen planter også sånn at rekebabyene får gjemmet seg fra killiene slik at de ikke vlir spist opp. Og fikk høre led var best.. men tar gjerne mot andre forslag.
LED er nok det morsomste, men på et budsjett burde du kanskje se på vanlige lysrør-løsninger? Denne finnes i 7 og 11watt

http://www.fish-street.com/feel_free_360_circling_11w_aquarium_pl_light

Har selv brukt forhandler på noe deler innen saltvann. Ingen problemer, men det er billige produkter med ukjent merke.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap