Hvor lenge klarer fisker seg uten mat?

hei!

jeg har 1 malle, 5 platy, 1 gullbarbe, 2 gullfisker, 5 guppy, og en ''norsk flagg fisk'' som elsker mat.

hvor lenge klarer disse fiskene seg uten mat?

ville blitt veldig glad for svar!

PS! er ganske ny i denne hobbyen, så blir glad hvis dere som leser dette
har noen tips til meg.

ett annet spørsmål: når jeg skrur av lyset i akvariet om kvelden, så våkner jeg opp neste morgen, og da ser alle fiskene bleke ut. men så får de fargen igjen etter hvert.
rart eller?
Jeg er ingen ekspert,en kan fortelle egne erfaringer
Vi var på ferie i 8 dager, alle fiskene klarte seg helt fint.vi la oppi "feriemat" men den rørte de ikke :p (bortskjemt på Artemia og mygglarver, Nekter flakfor eller annet tørt ) De trenger jo ikke mat hver dag. Hvis vi er hjemme kan det fint gå 5 dager uten at de får mat, men er vi hjemme får de jo mat ca hver eller annenhver dag
Det med lyset tror jeg er normalt. Fisker (skal ikke si alle, men hvertfall ciklider) endrer farge eller sinnsstemning, kan bli mørkere eller lysere. Men siden dette er hver morgen, og de får tilbake fargen etter litt, er det nok ikke noe å være redd for våre fisker ser også slik ut av og til, men ingenting galt med dem
Mine har akkurat hatt en 14 dagers "slankekur" uten å ta skade. Men jeg har litt andre arter, da.... Det er ikke å anbefale at de går så lenge, men jeg hadde ingen andre løsninger. Stoler ikke på foringsautomater, og såkallt feriemat holder jeg meg langt unna.

Når det gjelder lyset og fargene, så er det ganske normalt. Men hvis du har lyset på en timer, blir effekten mye mindre. Det ser nesten ut som fiskene innretter seg etter klokka, slik at de er klare til "soloppgang" hver dag til samme tid.
Inaktiv bruker
Ferie og fòring.
Den feriematen blir det fort bare tull av, da den fort kan forurense vannet og da dør fiskene.
Automater er bedre, men fiskene klarer seg greit uten mat i 14 dager, i et velletablert og stabilt akvarie.
Hvis man har andre til å gi dem mat, pass på at de enten vet hva de gjør, eller at du har målt opp maten dem skal ha, hver dag du er borte.
Jeg hadde nettopp en pause fra foring på 7 dager for og la nitritten i akvariet stabilisere seg fra 4+ til 0.025, mine fisker har det helt fint ser det ut som. Det jeg har er 2stk skygge tetra, 2 L maller, 5 corydoras og 5 andre tetraer jeg ikke husker navnet på.
Inaktiv bruker
Bjørn Christian Skjelbred
Jeg hadde nettopp en pause fra foring på 7 dager for og la nitritten i akvariet stabilisere seg fra 4+ til 0.025


Kan jeg spøre hva du testet vannet med?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap