Gravid sverddrage

Heisann
Satt på google å så på bilder av gravide sverddrager fordi jeg har mistenkt at en av mine kan være det, og har ville finne ut hvor langt hun kan være på vei, gikk til akvariet nå i stad og hva ser jeg da? En liten fiske bebis.
Viste ikke helt hva jeg skulle gjøre, å siden det er to sverddrage hanner og en annen hunne i akvariet og fem platy så fant jeg ut at eneste jeg kunne gjøre var å flytte den gravide hunnen og den lille.
Men akvariet jeg flyttet henne til har bare stått oppe i litt over en uke, er ingen annen fisk i det og er på 25 liter.
Aldri hatt gravid fisk før. Nyt for meg dette.
Hva bør jeg gjøre nå?
Er en liten rot og et par små planter i akvariet hun er i nå.
Får heller ikke fulgt med på henne eller Yngelen i dag da jeg skal jobbe, så dårlig timing.

Hjelp?
Har ikke kommet flere yngel.
Lurer nå på om det går ann at det har oppstått komplikasjoner?
Har ingen erfaringer med dette så hadde gjort seg med hjelp
Prøver også å lese meg frem her inne men klarer ikke å finne noe, da det alt har kommet en yngel. Nå begynner jeg å lure på om det er hennes også Pga fargen på Yngelen.
Hvilken farge kan sverddrage yngel ha? Finner bare bilder med lyst yngel og den lille jeg fant i akvariet er orangsje.
Mer platy farger. Men ingen av platyne viser tegn til graviditet.
Hm
Gratulerer med liten bebisfisk
De jeg har hatt har vært sånn veldig lys oransje. Bittesmå, som en liten klump med hale og store øyne. De liker veldig godt å gjemme seg blant flyteplanter, spesielt pistia eller hvordan det skrives, som har lange flotte røtter til å gjemme seg blant.
Husk at moren kan spise den lille.

jeg har selv flere hunner nå som tydelig er drektige, de er smellfeite, men de yngler ikke. Ser for meg at hvis jeg er så heldig at det kommer ynge, så vil jeg prøve å fange de små og ha de over i et babykar.

Hvorfor du bare har fått en vet jeg sannelig ikke. De andre kan ha blitt spist ? Eller hun har stresset og fødselen stoppet ?
Håper på at flere svarer deg så får jeg kanskje noen tips jeg også

Lykke til
Takk for svar
Hei
Har ikke kommet fler yngel så usikker på om jeg skal flytte henne over til hoved akvariet igjen i kveld. Mistanken er nok at dette er hennes første gang og at de andre Yngelen kan ha blitt spist om det var fler. Hun har også begynte miste den sorte flekken bak buken noe.
Hun er ikke interessert i mat enda heller.
Tror ikke det kommer fler om det går mer enn 24 timer mellom hver yngel tror du?
Både platy og sverdragere er notoriske yngelspisere, så hvis du har et godt beplantet kar så har nok noen en sjans til å overleve.
Platy og sverdragere kan krysses, så det kan godt være at du har fått en mix..
Når hua har begynnt å slippe yngel, så pleier hu å gjøre seg ferdig. Mine slapp rundt 25-30 av gangen..
Hvis en drektig sverdragere/platy blir stresset så kan fødselen stoppe opp og yngelen dør og verste tillfelle hua også. Men hvis du ønsker yngel så får du nok det siden disse parrer konstant og er drektig omtrent hver 4-5 uke!
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S
Reklame for plussmedlemskap