Fisk mystisk forsvunnet

hei

jeg har hatt sykdom i akvariet, men begynner heldigvis å få bukt med det.

desverre døde en av fiskene før jeg fikk tak i medisin, og en av de fiskene som var hardest angrepet er nå borte..

den var ca uten finner da jeg kjøpte den og var ikke fullvoksen.
så den før jeg slukket lyset på mandag kveld, og da svømte den rundt, tirsdgsmorgen var den borte, har løftet på ting i akvariet for å se om jeg kan finne den, men
den er søkk borte.

jeg har kun sugemaller og corydoras i akvariet og noen små amanoreker. så skjønner ikke hvor den har tatt veien....?

typisk å oppleve dette? (kan se for meg at det er typisk i akvarium hvor en har fisk som kan spise fisk, men ikke med de fiskene jeg har?)

kan ikke se for meg at rekene har klart å spise den opp heller, var ingen reker på fisken som døde før jeg fikk medisinert....
har heller ingen snegler, og fulldekkende lokk på akvariet slik at den kan ikke ha hoppet ut...
Har du sjekket inni dekorasjonene dine? Jeg mistet en Platy her om dagen, lette lenge før jeg oppdaget den. Desverre hadde den satt seg fast inni/oppe i en dekorasjonsklippe... Måtte ta den ut selv, ikke gøy! Den hadde blitt ganske "usynlig", finnene var borte og fargen hadde gått fra rød til hvitorange.. :S
har kun 2 kokosnøtthuler og 1 mallehule som "dekorasjon"
har 2 store røtter og mye planter, men ikke funnet den noe sted, veldig merkelig bare..
Hvilke sugemaller har du? Har selv ancistrus sp og de spiser død fisk
Sugemaller spiser lik
Sugemallene spiser alt unntatt beina på fisk. det er forklaringen på mysteriet vennen min. Du bør ikke kjøpe fisk som ikke er friske det blir det bare trøbbel av . Korte flisete finner er typisk tegn på sykdom
har 3 stk ancistrus, men klarer de fortære en hel fisk på 5-6 cm i løpet av 10 timer?
ancistrusene er ikke voksne, ca 5-7 cm.

merkelig at de ikke spiste opp den forrige døde fisken da...?
Hmm.
samme skjedde med meg for en stund siden. hadde to cherry barber i et 15 l akvarium før de skulle over i det store. sporløst forsvunnet... endevendte hele akvariet, uten noe spor. så den om kvelden før jeg la meg, og på morningen var den borte... kom aldri til rette.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap