Scalare

Hei jeg er på jakt etter en eller flere salater, men er litt usikker på om de går sammen med de fiskene jeg har fra før av.

Jeg har: to praktbotia, ti neontera, fem molly, to maller og syv stykker av en stim art.

Takk for svar ??
Hvor stort akvarium har du?

Du har allerede fisker som trenger litt forskjellige vannverdier så det du burde gjøre først er å finne ut hvilke vannverdier du har i springen + karet. Kan anbefale JBL dråpe tester da disse er mer nøyaktig.
Ok tkk for svaret, men vil scalaren være snill eller "slemm" mot de andre fiskene?
Inaktiv bruker
Scalare
Scalare er fisker med noen lange tråder. Disse blir ofte nappet i av mer aktiv og agressiv fisk. Jeg anbefaler å laste ned en app "Aquarium" der vil du se vilke arter som passer sammen og ikke passer sammen. Dersom du velger å skaffe den Scalare håper jeg du har et høyt (minimum. 40 cm) akvarium med mange planter (forhold de trives best i).

Håper du finner hjelp i dette svaret. (:
Det er mer sannsynlig tilfeldige stim fisker er slemme mot scalarer enn at de er slemme. Neontetra vil antagelig bli slukt hel om en voksen scalare er sulten (men det kan "gå bra").
Praktbotia er ikke en fisk som passer som enkle eller to sammen, de bør gå i stimer. De kan også bli 30cm lange (vanligere 12-15), men går fint sammen med scalare etter som jeg vet.
Men pass mest på vannverdiene. Og jeg håper du har et stort akvarium med den miksen fisk (fornøyde, og dagaktive voksne praktbotia er mye mer enn "en sneglespiser" som dyrebutikkene selger de som, av og til). Hvilken malle er det, en "pansermalle", corydoras art, eller en "plecostomus" aktig sugemalle?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap