Vater

Jeg vet dette er diskutert et utall av ganger før, men det var et annet sted... Jeg så i dag når jeg skifta vann at det minste karet (128 liter) var kommet ut av vater. Spørsmålet er kort: Hvor akutt viktig er det egentlig å få det tilbake i vater?
Vridning
Det eneste som er viktig for sikkerheten er at det ikke er vridning.
At akvariet står i vater gjør at vannlinja blir rett i forhold til toppen. Dette er penere.
Hos meg står alle karene ute av vater, på grunn av at gulvet vandrer som bare juling. Har ikke hatt noen problemer av den grunn.
Når det er sagt; alle karrene står på helt plane underlag, med aquapads eller lignende. Dette hjelper nok en del.

Hvor mye er det sånn ca "ute av kurs"?
Takker for kjappe svar.
Hvor mye er det sånn ca "ute av kurs"?
sitat F. Angel

Karet er 80 cm og i løpet av de 80 cm så kommer det ca 3 mm ut av "kurs". Så lang jeg ser er det ikke noen vridning. Det står på ei hobbyplate og jeg tror strengt tatt det er gulvet som siger litt.

Jeg har uansett tenkt å ta det ned en dag for å skifte sand, så da får jeg legge under en aquapad el.
3mm er nok i meste laget for hva som er fornuftig. Legg en isoporplate\ aquapad\ liggeunderlag under, så hjelper det godt på
Hva skiller egentlig aquapaden fra et liggeunderlag?
Aquapaden jeg har er noe tynnere enn liggeunderlag.

Ellers er det vel bare prisen som skiller (tipper at du vet hva som vil være dyrest)
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Noer
Reklame for plussmedlemskap