Medisiner

kan man gå rett fra esha 2000 og esha exit ( siden det ikke ser ut til å virke) til prazi pro behandling? bare gjøre et stort vannbytte først?
Kan jeg kjøpe litt prazi pro?
Hei Hanne S, jeg ser du skal behandle med Prazi Pro. Jeg er ganske sikker på at vi har fått gjellemark hos våre kjære guppyer, kunne jeg fått kjøpe litt Prazi Pro av deg? Trenger til én behandlingsrunde, og det haster litt - ene døde i går og det er litt skralt med ett par andre.

Bor på Nesodden og jobber i Oslo sentrum.

Beste hilsen
Knut Hjelleset
Hei.

Det blir nok desverre vanskelig å selge deg noe av det. Jeg har kun en flaske som jeg bestillte på ebay.
Hanne s
kan man gå rett fra esha 2000 og esha exit ( siden det ikke ser ut til å virke) til prazi pro behandling? bare gjøre et stort vannbytte først?

Hvilken sykdom er det du skal behandle?
Har du kullfilter/aktivkull i karet?
jeg har ikke kullfilter/aktivtkull i karret. er veldig usikker på hvilken sykdom det er. pansermallene viser noe som ligner hvitprikk på kroppen og hodet som detter av med gjevne mellomrom også kommer det nye og dem klør seg , neontetra og dverggurami viser ingen ting. er nok guppyene som har rasert karet med div sykdommer 17 stk som har død en etter en og de klødde seg veldig.
har du testet vannet? noen av fiskene du holder passe dessverre dårlig sammen pga. de krever motsatt vannverdi. Det kan være grunnen til at dem ikke er helt tipp topp.
Det kan også komme av spor etter kobber og klor.
Man kan ikke bare medisinere for å medisinere, man må vite hva man medisinerer mot.
ja har testen vannet og det skal være greit. legger med noen bilder av syk fisk.
Guppyen på de første bildene ser ut til å ha blitt utsatt for ammoniakk, ihvertfall på de røde gjellene.
Ser sanden din er veldig, veldig finkornet, jeg tror nok ikke det er hvitprikk eller parasitt, men sand.
Men Guppy passer ikke godt sammen med corydoras og neontetra (Og andre tetra arter) pga. Vannverdi, men Dverg gurami går nok greit, da den kan trives på midten av vannverdiene.
enig i at det ser veldig ut som sand, men det er ikke .Ser det når jeg zoomer inn på bilder jeg har tatt at det er noe som sitter i huden.Dem har heller ikke vært sånn tidligere.også klør dem seg på bunnen noe dem heller ikke har gjort før. fortvilende greier..
Ser ut som prazi pro fungerer!! betydlig mindre prikker på dem nå. så tar ny dose om 5 dager så det forhåpentligvis blir helt borte.
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap