Palettene mine har gått fra hverandre =( + spørsmål

Palettene mine fikk et nytt kull med unger for ca. 2 uker siden, men på tirsdag begynte problemene. Paret har kranglet mer eller mindre hele tiden, men igår toppet det seg. I starten var det bare fryd og gammen, og de delte ansvaret med å passe på ungene. Fra tirsdag av har hver Palett hatt sitt kull med unger, men for hver dag som har gått så har hannen fått flere og flere unger i sitt kull.
I går morges hadde hannen overtatt hele kullet, mens hunnen ikke får lovt til å passe ungene. Hvis hun nærmer seg ungene blir hun jaget vekk av hannen, på samme måte som de andre fiskene blir.

Hunnen er frisk og rask, spiser det hun får, men hun har ikke lenger rød mage.

Er det vanlig/uvanlig at en av Palettforeldrene overtar hele barneoppdragelsen ? Slik er det hos meg.

Klemz Maren =)
hei Maren ja... de ter slik innimellom... det har de gjort her å.. triste greier men sånn er det....
Se hva som skjer når han er ferdig med dette kullet. Skal se han vil tilbake til henne igjen når yngelen er borte - han klarer ikke å lage nye alene
Takk for oppklaring, og fine svar !
Jeg har aldri før hørt at Paletter kunne skille lag når de hadde unger. Men som du sier Tone, hannen vil nok returnere til hunnen når ungene er store nok =) Håper de planlegger et nytt kull da =)

Hei Guppy !
Så dine Paletter har gjort det samme altså, men var det hannen din som overtok barneoppdragelsen, eller var det hunnen ?
Har dine Paletter blitt sammen igjen ?

Takk for svar fra begge 2 !!

Klemz Maren =)
hei karen ja..de ble sammen igjen.. fikk 2 kull etter dette og da jobbet de sammen som aldri før.. :P
Gode nyheter her også !!
Fra en god nyhet til en annen !!
Palettene er endelig blitt sammen igjen, og jeg kan puste lettet ut. Hunnen (Camilla) viser stolt fram den røde magen til hannen (Robert), og han følger villig etter henne nesten hele tiden. Så nå kan jeg snart se fram til det tredje kullet deres, men det kullet skal jeg robbe fra dem noen dager etter at eggene er blitt klekket. Jaja, jeg vet at jeg er litt slem når jeg gjør det !

Klemz Maren
så bra maren håper snsart 3 kull kommer da =) lykke til
Så har det skjedd igjen =((
Bare 2 dager etter at Palettene flyttet ungene ut av hula, så har hannen overtatt barneoppdragelsen. Hunnen blir jaget vekk av hannen når hun nærmer seg ungene =((

Klem Maren =))
Robert, han er så flink !!!!!!
Etter at Paletthannen overtok hele barneoppdragelsen så har han beskyttet yngelen uten at det har vært noe svinn i antall yngel, og det er litt av en bragd. Flink fisk !!!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Thomas Agnor
Reklame for plussmedlemskap